Avatar billede dixi12 Nybegynder
26. marts 2011 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemme DVD skive

Hej

Jeg/vi er i den situation at DVDèn som er lavet fra vores Sølvbryllup i 2003 er ulæsbar de sidste 10 minutter !

Er der nogen som har en god ide til hvordan man evt. kan komme til at lave en NY kopi af DVDèn så vi igen har slutningen med ?

Hilsen
DIXI12
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2011 - 21:03 #1
Er den ulæselig i den stationære afspiller, eller er det også på pc der er problemer?

Hvis den virker fint på pc, burde det være nok at lave en kopi.
Test evt. med en DVD-RW skive.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2011 - 22:13 #2
Deltog lige i en anden tråd med at gendanne noget dvd der ikke virkede.
Vedkommende kunne her redde filerne:
http://www.eksperten.dk/spm/935158#reply_7755909
Læs indlæg #7
Avatar billede dixi12 Nybegynder
26. marts 2011 - 22:39 #3
Hjemme videoen har stået i en æske hele tiden, og for nogle dage siden ville jeg lige se den på min PC, så jeg bl.a. kunne lave en kopi extra.

På skiven er der 4 VOB filer, hvoraf nr. 4 kun kan afspille halvt. Bruger bl.a. VLC-player og har også prøvet med DVD-Shrink men der kommer i alle tilfælde en læsefejl i sidste halvdel af VOB fil nr. 4
Avatar billede frem-ad Professor
27. marts 2011 - 09:23 #4
Så prøv dette program http://www.snapfiles.com/get/cdrecovery.html som også #2 henviser til.
Avatar billede dixi12 Nybegynder
10. april 2011 - 07:51 #5
Hej
Så fik jeg reddet skiven, men må vinke farvel til de sidste ca. 5 min. men det er til at leve med.

Hilsen
DIXI12
Avatar billede dixi12 Nybegynder
10. april 2011 - 07:56 #6
UPS !
Har vist IKKE helt styr på hvordan jeg acceptèrer et svar :-(

Vil gerne acceptère svar fra #2, er der nogen steder man kan se hvordan man får afsluttet sit spørgsmål ?

DIXI12
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2011 - 08:06 #7
Du accepterer bare det svar jeg lægger her.