Avatar billede misu Nybegynder
25. marts 2011 - 21:23 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Ny HP printer vil slet ikke printe ud

Har et stort problem.

Jeg har fået en helt ny Hp Deskjet 1050 printer. Installeret efter vejledningen printeren først. Alt fungerede, og den udskrev en testside, som jeg så skulle scanne ind bagefter.

Da der ikke var noget usb kabel med, fik jeg det først dagen efter. Så kunne jeg først installere cd'en i dag, som også skulle installeres efter printeren. Men jeg kan kun scanne og kopiere. Jeg kan overhovedet ikke printe. Ingen testside, intet fra internettet og intet fra word. Det er så irriterende, og jeg har prøvet at geninstallere cd'en, og opdateret, og ingen virkning. Jeg har husket at genstarte computeren, og al den tid føles spildt.Har også prøvet at tage patronerne ud og ind. der har heller aldrig været problemer med installationen.

Men jeg er rimelig sikker på at usb kablet er okay, når jeg kan scanne, så burde der jo være forbindelse.

Nogle andre info:
på pakken står der, at den godt kan sammen med vista
Windows vista home premium 32
microsoft office 2007 home and student
den bruger et 2.0 usb kabel, og under porte står der: USB001
udskriftsprocessor: winprint raw

håber, der er nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 23:08 #1
Er du helt sikker på at du skal installere printeren først?
Når jeg spørg er det fordi, jeg har en HP laser printer, og med den skal man absolut installere driveren først, og derefter sætte kablet til og tænde printeren.
Avatar billede misu Nybegynder
25. marts 2011 - 23:28 #2
jeg har fulgt den der folde ud tegning med tallene, for der var ikke andet instruktion.
fra 1-3 står at man skal pille sådan nogle blå klistermærker af printeren
4: skal man åbne papirbakken og sætte papir i
6: sætte patroner i
7-8: kommer der sådan en testside ud som man skal scanne
og i 9: skal man sætte cd'en i følge anvisningerne og sætte usb i først printeren og så pc'en, som jeg også huskede at gøre

men jeg ved ikke om, man skulle slukke pc'en inden nr 9, for det står der ikke.

men kan jeg gøre det om? på en eller anden måde, hvis det nu var sådan man skulle gøre?
Avatar billede misu Nybegynder
25. marts 2011 - 23:33 #3
glemte at i 1-3 skal man også tænde for printeren
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 23:41 #4
Du kan da godt prøve at installere driveren først. Prøv at sætte CDén i og se om du ikke kan afinstallere den vej. Ellers må du slette den fra windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2011 - 00:14 #5
Prøv at gå ind i kontolpanelet-printere og højreklik på den. Her må der ikke være tjekket "brug offline" eller "stop udskrivning midlertidigt".
I øvrigt er jeg enig med multiplay i at det er meget almindeligt at Hp vil have driver/software installeret før printer tilsluttes pc
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 00:25 #6
220661
Fint (nyt) billede fra din arbejdsplads*G*
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2011 - 00:39 #7
Tak for det. Det er fra forrige weekend hvor jeg geninstallerede to af min brors pc'er. Fik lige inspiration til lidt fornyelse på siden.
Avatar billede misu Nybegynder
26. marts 2011 - 12:06 #8
der må være noget galt med printeren så, fordi jeg satte cd'en i, og hakkede alle installations valgmulighederne af, og så kom jeg til der, hvor man skal sætte usb kablet i. så jeg tror nok, at jeg fik installeret driver først, hvis det er altså det som er på cd'en. det ved jeg nemlig ikke. jeg gjorde kun, som der stod jeg skulle.
og sådan jeg har prøvet et par gange.

jeg har tjekket i kontrolpanel, og den står hele tiden klar. bare ikke når jeg vil have noget printet ud.

men nu prøver jeg så lige en gang til, gennem windows "tilføj en printer", selvom der står, at hvis det er en med usb, så gør den det automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 12:32 #9
Ok men hvis du ikke først havde fjernet den driver som lå i forvejen, så kan det give et problem. Installationen skal være ren.
Og husk, i forsøget her, driver først, så skulle der gerne komme en besked om at sætte USB kablet til og dernæst tænde printeren.
Har du sikret dig, at det er den rigtige driver til netop en  Hp Deskjet 1050 ?
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 12:37 #10
prøv evnt at få fat i et andet usb(det stik fra printer til pc) stik:)

jeg har været ude for at en printer ikke virkede selv om den var HELT NY, og det var pga at kablet ikke virkede / var kompatibel med printer/pc:)
Avatar billede misu Nybegynder
26. marts 2011 - 12:43 #11
der står under driver: HP deskjet 1050 J410 Series. Så det må være den. Jeg prøver at hente den denne gang fra deres hjemmeside, og ikke cd'en.

usb kablet tror jeg ikke, der er noget i vejen med, for jeg kan godt scanne. Men ved ikke om, der kan være forskel på den at scanne og printe. så meget ved jeg ikke om det :)

så nu prøver jeg lige igen og vender tilbage med resultat
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 12:49 #12
altså der er stor forskel på scanne og printe:)

du kan sagtens scanne uden at hverken havde drivere eller kabel til, den skal sådan set bare være tændt så kan du scanne, for at printe derimod skal printeren have forbindelse til pc'en da den skal modtage info fra pc'en, det skal den ikke ved scanning:)

så som jeg sagde prøv at få fat i et andet kabel, den printer jeg var ude for som ikke ville printe, der var det stikket som blev leveret sammen med printeren(så skulle man gå ud fra det virkede) men det virkede ikke pga kablet:)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 12:50 #13
Og du huskede at vælge det rigtige operations system, da du fandt driveren hos HP?
Avatar billede misu Nybegynder
26. marts 2011 - 13:48 #14
Nu har jeg prøvet igen, og den kan stadig ikke printe. Jeg valgte windows vista, som jeg har, og jeg havde printeren slukket inden usbkablet blev sat i.

Men jeg synes det bare er lidt mærkeligt, at jeg godt kan scanne. Fordi den printer jeg har, har kun kopieringsknapper, og ikke nogen scanne knap. Der skal jeg først have installeret driver, og så kommer der et scanningsprogram frem.

Derfor tror jeg stadig at kablet er okay, fordi det må være den, der giver forbindelse. Jeg har prøvet at hive usbkablet ud, og trykke på scanningsprogrammet. Men så kan man ikke scanne, fordi den ikke kan finde printeren.

Jeg har ikke andre usbkabler, fordi jeg ikke har haft brug for sådan noget før.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 14:01 #15
Så er der nok kun en ting at prøve, før du kontakter forhandler eller HP. Afinstaller det hele, tænd printeren med USB kablet i, og lad windows søge på nettet, eller på CD'en efter en printer.
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 14:03 #16
ja okay, jeg troede din scanner havde en scannings knap det må du undskylde:)

hmm...

er du sikker på det er den rigtige printer du har valgt når du skal printe?
Avatar billede misu Nybegynder
26. marts 2011 - 14:14 #17
okay, det vil jeg så prøve. printeren er en all-in-one, så derfor jeg valgte den. hvis jeg vidste, der var sådan et problem med den, så havde jeg taget canon printeren i stedet. men ved ikke om, den ville være bedre. jeg havde også hørt, at hp printere skulle være mere økonomiske.
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 14:38 #18
når du trykker ctrl+p så vær sikker på det er den rigtige printer der står i det popup vindue der kommer?
Avatar billede misu Nybegynder
26. marts 2011 - 14:42 #19
jeg har lige prøvet med usb kablet i. der var ikke nogen valgmulighed med søg på nettet, men den søgte i windows update. så jeg prøvede med at sætte cd'en i, da den foreslog det.

virker stadig ikke. så på mandag ringer jeg til dem.

den installere sig selv som standardprinter, så den er altid synlig, når jeg prøver at printe ud.

men tak for jeres råd :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 15:32 #20
Ok:)
Avatar billede misu Nybegynder
29. marts 2011 - 16:35 #21
fik ringet til hp i dag, og jeg skulle slette noget inde i systemet, så nu kan jeg printe ud :)
Avatar billede j_bourne Juniormester
14. maj 2013 - 16:48 #22
Hej
Jeg sidder med præcist samme problem med min hp laserjet m1120n - den vil scanne og kopiere, men ikke printe.

Kan du huske hvad det var du fik slettet?

Min printer er for gammel til at jeg kan få hjælp på deres hotline, medmindre jeg betaler 189 kr/t uden sikkerhed for at det kommer til at virke.. :/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. maj 2013 - 19:18 #23
Start med at slette de filer, der måtte ligge i c:\windows\system32\spool\printers - og slet dem.
Avatar billede j_bourne Juniormester
17. maj 2013 - 12:47 #24
Det er gjort. Har du mere?