Avatar billede mtilsted Nybegynder
30. juli 2001 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java til exe fil

Jeg mangler et program der kan lave mit java program om til en (windows) exe fil saaledes at den bare kan køres. Programmet vil stadig vaere et java program, saa det jeg mangler er et program, der kan wrappe min .jar fil om til en exe fil, som saa naar den bliver kørt starter min jre.

Og saa skal det vaere muligt at vaelge om der skal vaere consol eller ej.

Avatar billede lbhansen Nybegynder
30. juli 2001 - 20:01 #1
hvis du har jre installeret, hvorfor laver du så ikke bare et vb script, som starter den?

Eller sætter en action op, så når du dobbeltklikker din jar, at den bruger java -jar til at køre den med?
Avatar billede cyberzed Nybegynder
30. juli 2001 - 23:02 #2
Ja eller er helt gammeldags og bruger en batchfil
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 08:38 #3
Din jar fil kan du ikke umiddelbart lave om til en .exe fil hvilket også ville være stik imod den platformsufhængighed som java jo har.

Men du kan gøre så at noget inde i jar filen startes ved dobbelt click på jar filen.

Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 09:32 #4
Man KAN gøre det. Object design har gjort det. Og problemet med en batch fil er at jeg ikke kan komme af med den dos consol der altid kommer.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 09:33 #5
ARG! Det var ikke den knap jeg ville ramme -(
Er der ingen mulighed for at genaabne dette sp?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
31. juli 2001 - 17:43 #6
nixen. Gjort er gjort:)

Hvis du laver din batchfil, og ender den med .cmd så får du ingen konsol der.

Hvis du afvikler med javaw istedet for java, så får du heller ingen konsol der