Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:44 Der er 33 kommentarer

Whois på Dk Hostmaster

Hej - som vi alle ved lukker Whois.dk-hostmaster.dk i uge 30 - dvs. man som webhotel ejer ikke har mulighed for at lave Whois opslag på whois.dk-hostmaster.dk er der andre servere man kan bruge som i evt. kender til.. Hvordan får man nu lavet en Whois på .dk domæner ??? håber der er en der kan hjælpe mig! =)

Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:46 #3
Skal bruge en Whois server til mit eget Whois opslag!!

Før i tiden brugte jeg

whois.dk-hostmaster.dk på port 43

Hvad nu ?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
30. juli 2001 - 19:47 #4
Du kan også benytte nslookup eller host
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:47 #5
Jeg skal ikke bruge stedet hvor jeg kan checke med en server så min egen kodning kan checke!?
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:48 #6
Jeg skal bruge en WhoIs Server som understøtter DK DOMÆNER!!! Da DK-HOSTMASTER\'S EGEN ER LUKKET!!!
Avatar billede desp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:51 #7
Kig her på dette link!

http://66.33.33.247/web2.htm
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:54 #8
Hva h...... skal jeg bruge det til

en whois server som alternativ til dk-hostmaster\'s egen!!!

Ripe.net ?? den er nede =) det var et alternativ, men den er nede - Timeout nå jeg pinger den!

Kom nu - stop de der lallesvar og kom med noget der kan relateres til emnet =)
Avatar billede desp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:55 #9
Sut min Diller man!
Avatar billede kapla Nybegynder
30. juli 2001 - 19:55 #10
Avatar billede desp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:55 #11
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:57 #12
ARRRGGHH!!!

Team internet mig i røven =)
den kan jeg nada bruge til

Ripe.net - læs lige engang over din Mess. Kapla0 - har selv skrevet før dig at den havde jeg prøve men den er pt. nede!! :(

Need one!
Avatar billede jumpstart Nybegynder
30. juli 2001 - 19:57 #13
Vil det overhovedet være muligt at finde en alternativ WhoIs server. DK Hostmaster styrer jo det pågældende ccTLD, hvis de lukker for whois hvem skulle så ligge inde med informationen?
Avatar billede kapla Nybegynder
30. juli 2001 - 19:57 #14
Ripe er ikke nede ;)
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:58 #15
Ups Kapla0 - To gange over din skal du læse! der er den hvor jeg skriver jeg allerede kender Ripe.net! Andre ?
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:58 #16
davs.dk

% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

% The object shown below is NOT in the RIPE database.
% It has been obtained by querying a remote server:
% (whois.dk-hostmaster.dk) at port 43.
% To see the object stored in the RIPE database
% use the -R flag in your query
%
%REFERRAL START
%ERROR:302: referral timeout
%
% Referral timeout
%%REFERRAL END

Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 19:58 #17
Den virker ikke deres Søger
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 20:02 #19
Det er idag første dag i uge 31, og whois-dk virker fint.
det gjorde den også sidste uge (der var uge 30).
Hvor fik du at vide at dk-hostmaster skulle lukke? Der står ikke noget om det på www.dk-hostmaster.dk

mvh JakobA
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. juli 2001 - 20:03 #20
Hvor står der at de lukker i uge 30? Er det kun den uge, eller permanent?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. juli 2001 - 20:04 #21
Ups, sad og læste deres side, så jeg så ikke Jakobs indlæg.
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 20:05 #22
Eks. på kilde-oplysninger om DK-Hostmaster:
http://www.abusiness.dk/news_latest.asp?ID=145

- Prøver lige nu at lave en ping til whois.dk-hostmaster.dk - Timeout!

JakobA - Hvordan har du sat dit evt. Whois Opslag op, siden det virker
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 20:10 #23
Jeg whoisser ikke fra server men via browseren. Måske vi taler om forskellige ting.
Men når deres perl-script stadig kan levere resultater til mig må du vel også have en mulighed for at accesse databasen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 20:20 #24
de lukker fordi:
\"DK Hostmaster har fået et påbud fra Datatilsynet om privatpersoners ønsker om \'skjulte\' informationer.\"
Det lyder ret fjollet.
Og somom det absolut ikke er meningen at du skal kunne tilgå den server direkte i fretiden.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 20:24 #25
måske for mange fjolser der har leget batman, og selvtægtet sig overfor folk de syntes var onde med mailstorms osv.
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 20:31 #26
hæhæ :) Me´n nu jeg som hotelejer, skal jeg bruge hjælp til den nye Whois server!

HJÆLP MIG =)

Daniel
Avatar billede perj Nybegynder
30. juli 2001 - 20:57 #27
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 21:11 #28
Medmindre du er registrator kan jeg ikke rigtig se hvorfor du skulle behøve at lave direkte requests til whois.dk?
I artiklen nævner de problemet for de der er reistrator og ønsker at checke om et foreslået domæne er optaget. Og siger at det er søreme ærgeligt. Det lyder ikke ret lovende :(

Hvis det er noget andet du bruger databasen til kan vi måske finde en workaround. Hvis du fortæller hvad.
Avatar billede needphphelp Nybegynder
30. juli 2001 - 22:07 #29
Jeg er registrator og driver Webhotel! og skal komme ind og kunne give mine kunder adgang til at se om et .dk er optaget eller ledigt!
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 22:38 #30
Indtil videre ser det ikke ud til at du kan gøre andet end at ændre på dine sider så der står: \"Vi kan ikke garantere at det ønskede domæne er ledigt, men underretter dem hurtigst muligt\".

Eller evt lave et link til http://www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml og bede kunderne checke selv før de bestiller.

på sigt vil jeg forvente at nogen skriver et \"blot svare ja eller nej til om domænet er ledigt\" script der kan aktiveres direkte.

mvh JakobA
Avatar billede netsrac Praktikant
31. juli 2001 - 01:17 #31
Hvis du er registrator har du jo også fået en pæn mail fra dk-hostmaster om hvad du kan gøre, for at lave en alternativ domain tester, de foreslår at du laver et NS lookup...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. august 2002 - 17:14 #32
De har nu åbnet for port 43 igen, så nu er alt tilbage til det gamle...
Avatar billede neontetra Nybegynder
07. maj 2014 - 08:22 #33
Hej. Du kan prøve med http://www.whoisxy.com/ Dette websted giver whois søgeresultater med det samme. Det er meget let at bruge.