Avatar billede it-noerden Nybegynder
24. marts 2011 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Praktik som spilprogrammør

Hej jeg er 13 år og næste år skal jeg til at i praktik men har søgt på internettet og ikke fundet nogle praktik pladser jeg kunne godt tænke mig at arbejde med at være spilprogrammør og så ville jeg vide om der er nogen der ved noget om det og kunne hjælpe mig med de forskellige ting som fx. Hvilke ting man kan arbejde med indenfor det og om i kender steder tæt på slagelse med pladser til næste år

Nicolai
Avatar billede noltus Novice
24. marts 2011 - 22:14 #1
Hvad kan du,programmeringssprog? 3d animation?
Avatar billede rocky Nybegynder
24. marts 2011 - 22:35 #2
@noltus som 13 årig tvivler jeg på at man er dybt inde i programmeringssprog eller 3d animation, jeg tror mere det er med henblik på folkeskolens 14dages praktikperiode.

@Nicolai
Jeg kender kun til 1 firma i Danmark og det er IO Interactive, de har bl.a. lavet spillende Hitman og Kayne & Lynch. De er placeret i København, men jeg tror helt sikkert de er transportturen værd. Man kan søge om en praktikplads for 2012 på deres hjemmeside her
http://www.ioi.dk/recruitment/students-primary-school.htm
Avatar billede noltus Novice
25. marts 2011 - 09:46 #3
Nåh ja,han kan jo altid lave kaffe og tømme papirkurve
Avatar billede rocky Nybegynder
25. marts 2011 - 10:53 #4
@noltus vi skal jo alle starte et sted, men ligesom forsvaret, så har IO Interactive faktisk et specifikt tilbud til folkeskolens praktikperiode.

Her er en beskrivelse af praktikforløbet

"

During the work placement period the students will work together to come up with a new game concept, including plot and character description and ideas for game structure, rules and game box art. Through the work placement period a mentor will guide the students and finally evaluate the process as well as the work completed by the students.

Please note that the above only applies to school children still in the primary (mandatory) school system.

"
Avatar billede it-noerden Nybegynder
25. marts 2011 - 23:47 #5
Tak for de gode svar, skal lige læse lidt på hjemmesiden og se.

Nicolai
Avatar billede rocky Nybegynder
26. marts 2011 - 22:24 #6
Held og lykke med at få en plads