Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
24. marts 2011 - 18:54 Der er 6 kommentarer

Netværksforbindelse kontra hastighed

Hejsa.

Jeg har 25 mbit download hastighed samt 1,5 mbit upload (mener jeg), og downloader med 1,5 mb/s ved store/tunge filer, men burde den ikke være højere?

Jeg er ikke helt så godt inde i netværk og internetforbindelser og sådan noget, så hvordan hænger mbit og mb sammen?

Det er vel ikke sådan, at hvis jeg har 25 mbit download, så skal jeg downloade med 25 mb/s?

Tak på forhånd

Hilsen
Kasper
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2011 - 19:19 #1
1 Mbit=0,125 MB

Dvs. du har 3,125 og da du sikkert bruger din computer til andet når du downloader store/tunge filer er det ikke så mærkeligt.

Se: http://lmgtfy.com/?q=omregn%20mbit%20til%20mb
Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
24. marts 2011 - 19:22 #2
Tak skal du have! :)
Og drop nu de links der.. Det er efterhånden en gammel joke.......
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2011 - 20:10 #3
Men ikke desto mindre nødvendig da en simpel google søgning ville have løst dit problem ;)

Samtidig svar til pointgivning :)
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 10:13 #4
Desuden skal man ofte (især med Windows) have flere download sessioner i gang på samme tid hvis man vil udnytte den fulde båndbredde. Oftest så er det kun P2P og FTP trafik som kan udnytte en fuld båndbredde, da de bruger flere sessioner til at hente filer med. Hvis man skal ud over dette, så skal man indstille windowing på i sit operativsystem, så man kan forstørre sin session. Desværre understøttes dette ikke i MS Windows.

Men du kan prøve at hente programmet Dr. TCP og optimerer din netværksopsætning. Dette kan ofte sætte skub i hvor meget af båndbredden man kan udnytte. Har selv brugt det med succes.
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 10:47 #5
Jeg retter lige i min kommentar. Det var ikke Dr. TCP jeg mente med i stedet TCP optimizer. Her er et link:

http://www.speedguide.net/downloads.php
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:18 #6