Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:21 Der er 34 kommentarer

mit lydkort virker ikke !

hvad skal jeg gøre ? har ptøvet at kigge efter drivere men jeg kan ikke finde nogen..
det er et sb16
Avatar billede pennywise Nybegynder
30. juli 2001 - 19:22 #1
har du prøvet www.creative.com??
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:22 #2
jahh..der er ikke nogen til sb16
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:25 #3
lidt mere info..jeg har winME og directX 8.0a
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:26 #4
og så ved jeg altså heler ikke om det har noget med min driver at gøre..der er ingen konflikter i enhedshåndteringen
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:27 #5
Du kan finde dem her:
http://www.bebits.com/app/223

//Beach
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:31 #6
tjekker lige om det virker
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:34 #7
pkg fil ?
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:36 #8
Ups... Hvad hulen er det?
Checker lige...

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:37 #9
Har lige kigget lidt i mine gemmer, og jeg har dem da liggende i org. Skal jeg sende dem?

//Beach
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:37 #10
jaaa
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:38 #11
De fylder 3 x 3,5\"
Har du en mail adresse?

//Beach
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:40 #12
hmmm..jaa men 3 x 3,5 det er da \"lidt\" for meget til min email
Avatar billede techno_dk Nybegynder
30. juli 2001 - 19:40 #13
Er det, det gamle ISA SB16? eller er det PCI udgaven?
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:41 #14
aner det ikke
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:41 #15
ISA udgaven (SB16 ASP)

//Beach
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:42 #16
kan du ikke uploade den til et eller andet ?
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:42 #17
hmm..det er jo ikke sikkert det er drivern..
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:42 #18
Ved faktisk ikke om ikke de virker på både ISA og PCI, det står der ikke noget om!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:43 #19
Jeg er i gang. Adresse følger når jeg har lavet en zip til dig.

//Beach
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:44 #20
okayy
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:51 #21
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 19:56 #22
de virker ikke :(
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 19:59 #23
Linket eller driverne?
Er det et PCI kort?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 20:01 #24
Her kan du vælge driverne:
http://www.europe.creative.com/support/drivers/
Der er både SB 16 PCI og SB16 PnP mm.

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 20:02 #25
Vælge = Downloade
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 20:02 #26
driveren.. daner ikke hvad det er..
men motherboardet er et ASUS p5a    hvis det hjælper
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 20:04 #27
jeg tror faktisk ikke der er noget galdt med driveren,,,
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 20:07 #28
Der er vist ikke onbord lydkort på det motherbord så der skulle ikke være nogle problemer. Men du kan i hvert tilfælde downloade de nyeste drivere på:
http://www.europe.creative.com/support/drivers/

//Beach

his is a new driver release for users running Windows 95, Windows 98, Windows NT4, Windows 2000 and
                                Windows Millennium Edition.

                                This update supports the following products:

                                    Sound Blaster 16 PCI (CT4740)
                                    Creative Ensoniq AudioPCI (CT4810, CT4811, CT4812, CT4815 & CT4816)
                                    Vibra 128 (CT4810, CT4811, CT4812, CT4815 & CT4816)

                                Windows 95 users will need to install either DirectX7 or DirectX8 for Gameport joystick support.

                                AC3 feature is only available for models with SPDIF support (Model CT4816 & CT4740)

                                This release also requires the following files (depending on operating system) to be downloaded and placed into
                                the same directory, before installing the Sound Blaster AudioPCI Card Setup:

                                    Windows 9x drivers
                                    sbapw9x.lib (2,543,622 bytes)
                                    Windows 2000 drivers/Windows ME drivers
                                    sbapw2k.lib (2,476,789 bytes)
                                    Windows NT drivers
                                    sbapwnt.lib (2,400,081 bytes)

                                Notes for users: Please perform the following steps to install Gameport Joystick drivers in Windows 95:

                                Option A
                                1. Install DirectX 7a
                                2. Reboot the computer
                                3. Proceed to install the Sound Blaster AudioPCI Driver Web Release

                                Option B
                                1. Install DirectX 8.0
                                2. Reboot the computer
                                3. Install DCOM v1.3 (as directed by the DirectX 8 installation)
                                4. Reboot the computer
                                5. Proceed to install the Sound Blaster AudioPCI Driver Web Release

                                If Gameport Joystick drivers are not installed properly after performing the above steps, please proceed with the
                                steps below:

                                1. Click Start -> Settings -> Control Panel
                                2. In the Control Panel window, double-click the System icon
                                3. In the System Properties dialog box, click the Device Manager tab
                                4. On the Device Manager tabbed page, double-click Sound, Video And Game Controllers, and then double-click
                                Creative Gameport Joystick
                                5. On the Driver tabbed page, click the Update Driver button
                                6. In the Update Device Driver Wizard dialog box, click the No option, then click the Next button
                                7. In the Models box, click Creative Gameport Joystick (8-15-2000)
                                8. Click the Finish button to complete the installation, then click the Yes button to restart your computer

                                Please refer to the README.TXT file for further details.

                                      OS\'s:
                                            Windows 98 & 98SE
                                Languages:
                                            Multilingual
                                Downloads:
                                            331 (Yesterday)
                                      Size:
                                            1.92 MBytes (approx 7 minutes at 56.6Kbits/s)
                                Filename:
                                            SBAUDIOSetupus.exe
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 20:09 #29
hvor ser du s lige alt det ?
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 20:17 #30
fandt den..
Avatar billede thebathroomking Nybegynder
30. juli 2001 - 20:31 #31
det virkede ikke !
Avatar billede Beach Mester
30. juli 2001 - 22:13 #32
Har du prøvet at køre sb16config programmet og derefter slå PnP fra i bios og derefter boote?

//Beach
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
01. august 2001 - 01:44 #33
Du skal såmænd bruge Windows standard-drivers. Vælg bare Creative og så Soundblaster 16/AWE 32 kompatibel, så virker det. Jeg har selv lige gjort det igår med et oldgammelt Creative Vibra16.
Avatar billede Beach Mester
01. august 2001 - 01:49 #34
>>>junkerjunks
Den udtagelse (det svar) skal du passe lidt på med, da jeg selv har haft en masse problemer med windows egne drivere. Der er desvære ikke altid at bios og win godtager det!

Ved ikke hvorfor, men den har da også lavet funfun her selv om Win. egene drivere har været inde!

//B