Avatar billede jps6kb Novice
24. marts 2011 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ORA-12505 - EASY database

Hej,

Jeg sidder og bøvler med at forbinde til to databaser.
Jeg kan forbinde til den ene database på serveren, men den anden melder ORA-12505.

Jeg bruger TOAD til at forbinde.

Nogen idéer til, hvad man skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 15:51 #1
Kan du give nogen flere informationer - hvordan ser din connectstreng ud, bruger du tnsnames. Ligger databaserne på samme maskine?
Avatar billede jps6kb Novice
24. marts 2011 - 19:21 #2
Connectionstring kan jeg ikke umiddelbart se i TOAD.
Jeg bruger tnsnames fra serveren, og begge databaser er på samme server.

Altså, jeg ser begge databaser i listen som tnsnames leverer i TOAD, men den ene melder SID fejl... den anden virker upåklagelig.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 19:37 #3
Listener kender ikke SID. Er databasen startet?
Avatar billede jps6kb Novice
24. marts 2011 - 19:43 #4
Jep, det er den.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 22:05 #5
Fejlmeldingen betyder at listener på server ikke kender den SID, som er angivet i tnsnames-filen på din PC.

Så er det fordi SID i tnsnames-filen er forkert, eller fordi databasen ikke har registreret sig hos listener.

Hvis tnsnames-filen har registreret forkert navn, må du ind og rette. Hvis databasen ikke har registreret sig, kan det være fordi databasen ikke kører. Hvordan ved du, at databasen kører - kan du være lidt mere udførlig end 'Jep?' :-)
Avatar billede jps6kb Novice
25. marts 2011 - 09:37 #6
Smider du et svar?

Jeg var blevet misinformeret - databasen kører ikke længere alligevel. :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 11:12 #7
tak for points