Avatar billede john2010 Praktikant
24. marts 2011 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Fejlsøgning på WIFI

Hej,
Jeg har et AP, som til tider har store udsving. Jeg har downloadet inSSIDer som kan vise, hvilke netværk der er i området samt hvordan DB-dæmpningen er.

De følgende er taget, når der ingen brugere (ud over min egen laptop) er på AP'en:
I  nogle perioder ligger db næsten fladt og i andre perioder sker der meget store udsving (fra f.eks. -20 til -50 db). Perioderne kan være over flere minutter eller halve timer.

Der er andre AP'ere i området og 1 meget tæt på. Jeg kan se at ham som er meget tæt på har dæmpninger meget tilsvarende min.

Min AP kører kanal 11, mens ham som er tættest på kører kanel 6+2 (Edimax og 802.11n).
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 10:43 #1
Jeg vil sige at du skal starte med at skifte kanal. De 2 mest brugte kanaler er 6 og 11. brug i stedet 7 eller 9. Evt. brug inSSIDer til at se om der skulle være et kanalbånd som ingen bruger. Det kan nemlig være et nogen i området at har en forstærker på deres signal og derved jammer dit signal.
Avatar billede john2010 Praktikant
25. marts 2011 - 20:40 #2
Jamen 7 og 9 dækker vel også ind under 6 og 11?

Jeg har prøvet at skifte til kanal 1, som der kun er én nabo der bruger - og signalet er meget dårligt fra denne kanal. Problemet opstår dog stadig.
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 21:32 #3
Der er forskel på hvilken kanal du vælger. Hver kanal har sin eget frekvens. Ofte hjælper det at skifte til en ikke-brugt kanal.

Hvilket access punkt bruger du til dit AP?
Avatar billede john2010 Praktikant
14. juni 2011 - 08:41 #4
Hej Dhede,
Smid lige et svar, så får du poitene. Det var en kombination af det du nævnte og noget andet.

Mvh
John
Avatar billede dhede Nybegynder
16. juni 2011 - 19:27 #5
Her er mit svar :)