Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 18:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dvd problelm med afspilling

jeg har kopieret og . brændt billeder fra en cd til en dvd men det er lige meget om det er en plus dvd eller en minus jeg kan ikke se de jpg billeder på vores dvd afspiller. vi har tre afspillere men det er samme resultat .  jeg har en bærebar pc med vista . Jeg kan se billederne på pc men det er jo ikke nok.???? hvad er der galt ???
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 20:55 #1
Hvis jeg husker rigtigt, så kan du ikke bare lægge billeder løst over på en skive og få dem vist (går ud fra at det er sådan du har gjort). Mener at skiven skal laves på en bestemt måde. Men ellers prøv at at se i manualerne for afspillerne, hvilke formater der understøttes og evt. hvordan billederne skal lægges på skiven. Har du også sørget for at "lukke"/"afslutte" skiverne, så de ikke længere kan skrives på. Dette er nødvendigt før end DVD afspillere kan læse skiverne.
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:07 #2
Jeg har kopieret cd over på harddisken og derefter brændt
filerne på dvd . Hvordan er det man lukker dvd ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2011 - 21:14 #3
Importer session i dit brænderprogram, og vælg afslut DVD.
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:21 #4
Hvilket program har du brugt?
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:25 #5
Jeg prøver engang men jeg mente faktisk at windows afsluttede aftomatisk
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:27 #6
jeg har brugt det der er i wista
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:36 #7
Så burde den vist automatisk lukke skiven. Men så kan det være at billederne skal lægges i bestemt mappe eller lign. Prøv at støv manualerne op på DVD afspillerne, og tjek om de overhovedet kan afspille de filtyper, du har lagt på disken.
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:44 #8
nu har jeg prøvet at afslutte men det er det samme med + dvd og - dvd .  afspilleren siger at denne skive kan ikke bruges !!!!
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:53 #9
Er DVD skiverne samme mærke?
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:57 #10
nej det er fujifilm og verbatin
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 22:00 #11
det er jpg filer ???
Avatar billede alex2 Nybegynder
23. marts 2011 - 22:05 #12
Jeg må læse på manualer .  Jeg må stå af for i aften . Tak for hjælpen .
Avatar billede alex2 Nybegynder
07. april 2011 - 05:01 #13
jeg lukker spørgsmålet men har ikke fundet en løsning . !!!
Avatar billede alex2 Nybegynder
07. april 2011 - 05:02 #14
jeg lukker spørgsmålet men har ikke fundet en løsning . !!!