Avatar billede ken9 Nybegynder
23. marts 2011 - 16:40 Der er 7 kommentarer

Beskytte filer mod kopiering

Hej eksperter,

Vi har fået tilknyttet en programmør fra Tyrkiet på vores programmeringsprojekt i PHP/MySQL. Vores største bekymring er, hvordan vi sikrer os, at han ikke kopierer alle filerne til videresalg senere.

Er der nogen teknisk løsning til at gardere sig, eller er det bedste at få ham til at underskrive en kontrakt? Ligger der evt. nogle standardkontrakter et sted derude?

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2011 - 16:54 #1
Hvad mener du med det?
Er han mere uhæderlig fordi han kommer fra Tyrkiet?
Avatar billede ken9 Nybegynder
23. marts 2011 - 19:07 #2
Nej, slet ikke. Han er super dygtig og pligtopfyldende, men vi har aldrig mødt gutten, og jeg kan forestille mig, at der er nogle juridiske barrierer, ved at han er fra tyrkiet.
Avatar billede pstidsen Novice
23. marts 2011 - 19:55 #3
Det er umuligt. Han vil da altid kunne copy paste, tage screenshot, duplikere filen, skrive af eller andet.

Hvad er der da også forkert i at en mand som har lavet noget - som han sælger til dig - også sælger det til en anden?
Avatar billede ken9 Nybegynder
23. marts 2011 - 20:02 #4
Ok, tænkte bare at man kunne indbygge en licens eller andet.

Vi fodrer ham med idéer og betaler ham for at lave det til os. Så ville vi da være noget kede af at se ham sælge systemet til alle vores konkurrenter, da det giver os nogle åbenlyse fordele i markedet.

Det svarer vel til at du beder et webbureau lave et unikt design til dig, og senere finder du ud af at 20 andre hjemmesider kører med selvsamme design. Det ville du blive lidt ked af.
Avatar billede pstidsen Novice
23. marts 2011 - 20:06 #5
Det kan jeg godt se. Men PRAKTISK kan du ikke gøre sådan han ikke kan, men JURIDISK kan det da godt være... ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 16:03 #6
Enig i #5.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:14 #7