Avatar billede theskye Nybegynder
23. marts 2011 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Catalyst driver til XFX HD 6950 = crash

Jeg har netop indkøbt og installeret en ny PC med følgende hardware:
XFX HD 6950 (2GB)
ASUS Sabertooth P67
I7 2600k
OCZ Vertex 2 120 GB SSD
(resten er ikke nævnt da jeg ikke tror det har nogen relevans for dette problem)

Jeg kører med Windows 7 x64

Maskinen startede fint op, og jeg fik installeret chipset drivers osv uden problemer.
Jeg har derefter installeret de nyeste Catalyst drivers til grafikkortet, hvorefter installationsprocessen vil have mig til at genstarte. Under Windows opstarten kommer Win logoet frem, og lige efter går den ene af mine monitors sort, og den anden bliver fyldt med lodrette streger i alle mulige farver. Maskinen bliver non-responsiv herefter.
Jeg har forsøgt at genstarte flere gange for at se om det hjælper, men der er ingen forskel.
Jeg har så forsøgt at gå i safe mode for at afhjælpe problemet, men kan hverken repair, uninstall eller install driverne i safe mode. Min eneste mulighed har været at lave en system restore til før driveren har været installeret.
Dette har jeg så forsøgt 3 gange, hvor jeg har lavet diverse Windows updates, chipset-driver installationer og forsøgt at installere driveren den medfølgende CD til grafikkortet, men hver gang med samme resultat.

Nogen der har stødt på dette før, og evt. har en løsning på problemet, hvis det altså er noget der kan afhjælpes.
Der er selvfølgelig også den mulighed at mit hardware er beskadiget, men hvordan vil jeg kunne finde ud af det, når den som sådan virker med standard driveren som følger med ved en Windows 7 installation.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 14:52 #1
prøv det her

fjern driveren hvis du kan med revo uninstaler freeware program

tag strømmen fra maskinen - rør ved en jordbunden radiator

tag graffikkortet ud af maskinen

tag batteriet på bundkortet ud i 30 sekunder

sæt batteriet i bundkortet

sæt graffikkortet i igen

sæt strøm på og gå i bios og save

hvad sker der så ???
Avatar billede theskye Nybegynder
23. marts 2011 - 15:00 #2
Jeg er ikke ved min maskine lige nu, så kan ikke foretage denne handling her, men undre mig lidt over hvordan en en manglende grounding kan resultere i at maskinen går i sort efter en driver installation?
Hver gang jeg reverter til standard driveren fra Win 7 starter maskinen fint op.
Jeg siger ikke at det ikke kan have noget på sig, jeg undres bare over sammenhængen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. marts 2011 - 15:04 #3
resten er ikke nævnt da jeg ikke tror det har nogen relevans for dette problem

Det er da muligt men du skriver ikke hvor stor din PSU er?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 15:58 #4
vi venter på du får prøvet - alt andet er gætteri

du kan også komme ud for at et graffikkort skift kan få en windows til at gå så meget ned at den skal geninstalleres.
Avatar billede theskye Nybegynder
23. marts 2011 - 17:45 #5
Det fremgik måske ikke tydeligt nok, men det er en helt ny installation.

Det er en Corsair HX750W, altså en 750W PSU, mente ikke det kunne være relevant, men kan godt se at det kunne have været hvis den ikke havde været tilstrækkelig.

For god ordens skyld kan jeg da også nævne de få andre komponenter der er installeret:
4x4 Corsair Vengeance 1600 Mhz ram
Installeret i et CoolerMaster HAF 932
Og eneste andre tilslutninger som ikke tidligere er nævnt er et optisk drev og 2 harddiske, som jeg reelt heller ikke regner med har nogen indflydelse.

Jeg er nu kommet hjem, og vil forsøge nogle flere ting, min tid har bare været knap, så ville have hørt om der var nogen der kendte til lign. sager, ellers må jeg bare finde tiden til selv at debugge.
Avatar billede theskye Nybegynder
23. marts 2011 - 18:22 #6
Update:
Har installeret en tidligere Catalyst driver, som fungere fint, så må antage det er den nyeste driver der fejler et eller andet.
Jeg vil forsøge mig med forskellige versioner indtil jeg finder den nyeste der virker, men vil lukke sagen.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 07:34 #7
fandt du selv løsningen

så har du lukket spørgsmålet korrekt

var det andre der gav dig en ide eller en løsning skal du bede den/dem lægge et svar du accepterer

hvad var løsningen