Avatar billede hok24 Nybegynder
23. marts 2011 - 10:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Batteri til bærbar oplader ikke

Hej eksperter!

Jeg har problemer med batteriet til min bærbare Zepto 3215W. Den er 3 år gammel og har for det meste været koblet til strøm. Jeg har Winows Vista. Fra den ene dag til den anden, ville ikke batteriet (9 celler) oplade. Der står, at det er på 8% og oplader ikke. Computeren kører fint tilkoblet strøm. Jeg har købt et nyt batteri (6 celler) fra bærbar.com, men det vil heller ikke oplade. Nu vil computeren kun køre, når den er tilkoblet strøm og uden batteri, så jeg kan ikke komme ind i BIOS med batteri i.

Mine spørgsmål er:
- Er der nogen der har et forslag til løsning?
- Kan der være noget andet end batteriet, der er noget galt med? Kan det eventuelt laves?
- Vil computeren fungere som en stationer, altså være tilkoblet strøm hele tiden, eller kan jeg risikere at computeren pludselig dør "for evigt", når der ikke er batteri i?

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. marts 2011 - 10:57 #1
Det er ikke ualmindeligt at batterier taber effekten og en dag ikke vil mere - det er lige sket for mig på en ældre Dell.

Hvis du har prøvet med et andet batteri - og det er korrekt - så burde problemet være et andet sted. Måske noget ladekreds på motherboardet, men det koster typisk det samme som en ny bærbar, så det ville jeg ikke bruge tid og penge på. Specielt siden du kan få noget bedre i dag til lavere pris.

Mht. blot at bruge den som stationær så skulle det ikke være et problem - så længe du husker ikke at tage stikket ud :-)
Avatar billede hok24 Nybegynder
25. marts 2011 - 09:37 #2
Tak for svar!
Så bruger jeg nok min bærbare som stationær, indtil jeg blir træt af at ikke være mobil og køber en ny bærbar.