Avatar billede akselj Nybegynder
22. marts 2011 - 21:55 Der er 1 kommentar

Kan ikke finde USB harddisk

Jeg har en Samsung 1TB USB harddisk, den er normalt tilsluttet en DVB-C tuner som lager, det fungerer perfekt.

Når jeg flytter den til min stationære PC med Vista, for at overføre filer, kan jeg ikke se den, hverken i "Computer" eller i "Computeradministration", jeg har altid haft problemer med at finde den, men tidligere er det lykkedes efter flere forsøg..

I dag har jeg prøvet at deaktivere USB enhederne i enhedshåndtering, de installeres igen, og jeg kunne derefter se disken i diskadministration, men den var markeret som uallokeret, og dermed tom.

Nu kommer mit næste problem, da jeg i diskadministration klikkede på drevet blev jeg spurgt om jeg ville aktivere, og det var jeg dum nok til at gøre, og der blev skrevet ny MBR.

Derefter blev HD vist som ikke initialiseret, og jeg har tilsyneladende slettet alt på den, når jeg slutter den til min tuner vises den som ukendt format.

Er der nogen her der kan give mig et godt råd til at få adgang til filerne på disken, jeg formoder at de stadig er der da den ikke er formateret.

MVH Aksel
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2011 - 06:28 #1
http://digifile.dk/download.php?katid=33
ved ikke om disse programmer lige kan finde din filtype, men det er et forsøg værd.