Avatar billede kongbak Nybegynder
22. marts 2011 - 13:15 Der er 5 kommentarer

Kan "næsten" ikke finde min NAS på netværket

Hej

jeg har følgende problem. mit netværk fungere rigtig godt og alle computere kan se hinanden og min NAS, altså næsten for min labtop, den vil ikke se min NAS i netværksoversigten, men laver jeg en \\MINNAS i stifinderen så køre det bare fint og jeg kan sagtens pinge den og bruge NAS´ens admin via dens ip adresse... jeg har prøvet at lukke for min firewall uden succes og har checket at windows firewall er slået fra men lige lidt hjælper det håber en eller anden kan hjælpe for jeg kan sq ikke rigtig finde ud af hvad det er der sker

det er forresten en synology NAS hvis det betyder noget.
22. marts 2011 - 14:40 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Point ude: 875 ?
Avatar billede kongbak Nybegynder
23. marts 2011 - 09:48 #2
sorry det er win 7 64 bit det drejer sig om
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
31. marts 2011 - 22:43 #3
Kører sin NAS og din pc på samme arbejdsgruppe? Mener at standard i windows  er "workgroup", men det kan være at NAS har noget andet...ind i indstillingerne og tjekke.

(PS: Hvad NAS er det? - og husk at lukke spørgsmål)
Avatar billede kongbak Nybegynder
01. april 2011 - 11:41 #4
Ja de køre i samme gruppe og jeg er blevet opmærksom på at det er et periodisk problem så det er sikket min router det skal skiftes så jeg lukker den nu ved dig give dig pointene for at svare

jacob
Avatar billede kongbak Nybegynder
01. april 2011 - 11:43 #5
oh for søre der kom jeg vis til at lave en fejl. lars_pcworld.dk skriv igen så jeg kan acceptere dit svar