Avatar billede gnosis Nybegynder
21. marts 2011 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kvalitets printer, til mac og windows...

Jeg sider og skal bruge en printer, men kender ikke noget til marked og hvad der godt og dårligt i en overkommelig pris klasse(helst ikke over 3500 kr og helst billiger)...

Den skal kunne opfylde følgende..
Farve laser printer
Billig i drift frem for billig i anskaffelse
Printe på relativt tykt papir (altså over 80 grams)
Mulighed for Duplex udskrivning
Både kompatibel med Windows og Mac
Må godt være kombi maskine, printer/kopi/scan...

Håber der er nogen der ude der ved noget om printere, og kan komme med en fornuftig anbefaling..
Avatar billede egidiussen Nybegynder
21. marts 2011 - 19:56 #1
Hejsa
Det bliver svært at finde noget som opfylder alle dine krav - specielt billig i drift er svært når det skal være laser og farve.

Jeg har selv gode erfaringer med HP både på job og privat:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=490047
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=713596
Avatar billede gnosis Nybegynder
22. marts 2011 - 15:18 #2
Jo tak..

mht. billig i drift er der en fordel ved hp produkter, da der bliver lavet uoriginale tonere.. så på den måde kan der også være lidt penge at spare...

Kan du evt. sige noget om udskrifts kvaliteten af de to produkter du anbefaler?? i tests kan jeg se hp 2025'eren bliver rost for dens kvalitet, men hvad er dit indtryk??

Har i forvejen en HP laserjet 1018, som får lov til at klare alle sort-hvid print og alt hvor kvalitet ikke er vigtigt...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. marts 2011 - 16:15 #3
Jeg kender kun den multimaskine og den skriver flot nok - dog skal det nok være en blækprinter hvis vi snakker photo-kvalitet.
2025eren kender jeg ikke men vi har en del andre på arbejdet til sort hvid og de er fine og hurtige (det er disse modeller: 1320, 2015, 2055, 2420, 3005).
Det gode ved hp er også at det er utrolig let at udskrive fra mac - bare indtast ip og så kører det.
Avatar billede gnosis Nybegynder
09. april 2011 - 19:04 #4
I håbet om at få nogen ny øjne på sagen, kommer der lige en update..

Jeg har søgt højt og lavt omkring de forslået produkter, men har lidt fravalgt dem pga. deres alder og jeg ved andre produkter kan få nyere og mere tidssvarrende ting...

Derfor er jeg begyndt at kigge på følgende to, der er meget li' hinanden, hvor den ene er canon og den anden hp. Her vil jeg meget gerne høre erfaringer og om hvordan deres udskrifts kvalitet er..
Er stadig åben for alternative løsninger, dog helst multifunktions maskiner...

HP Color LaserJet Pro CM1415fn
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4398920

Canon i-SENSYS MF8050CN
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654902
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. april 2011 - 19:54 #5
Jeg ville stadig vælge HP - de nye har ePrint som er meget smart: printeren har en email adresse og hvis man sender en mail til den adresse, så udskriver printeren alle vedhæftet filer (smart at man ikke behøver at installere drivers).
Husk regne med at de maskiner koster mellem 75 øre og en krone pr print.
Avatar billede gnosis Nybegynder
10. april 2011 - 16:08 #6
Er det kun en pris på mine forslag eller også for dem du har foreslået tidligere ??
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. april 2011 - 17:18 #7
Det er generelt mine erfaringer med farve laser printere - de bruger 4 farver og hver koster mellem 500-800 kr hver.
Avatar billede Sparrman Nybegynder
11. maj 2011 - 14:43 #8
Hvad med solid ink? Har en del gode erfaringer med Xerox printere og syntes teknologien er lidt overset :-)

Den billige starter her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=344070
Avatar billede gnosis Nybegynder
04. juni 2011 - 15:12 #9
lukker, og tak for hjælpen... ende med en HP 1415, men om det er den perfekte printer er jeg dog stadig i tvivl om...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. juni 2011 - 20:22 #10
Du skal nok ikke regne med ret meget hjælp i fremtiden når du bruger den praksis mht point...
Avatar billede gnosis Nybegynder
04. juni 2011 - 20:43 #11
Det må du undskylde, men kender ikke systemet og kunne ikke se andre måder at kunne tildele point, da alt var oprettet som kommentarer og ikke svar... Så dette var den eneste løsning jeg så til at kunne lukke tråden..
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. juni 2011 - 20:55 #12
ja ok - det er ofte brugt at folk først lægger svar når ham med spørgsmålet siger folk skal gøre det (når problemet er løst)