Avatar billede cliffha Nybegynder
21. marts 2011 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokering af hjemmesider

Hej

Den virksomhed jeg arbejder i ønsker at blokere for nogle hjemmesider, for nogle specifikke brugere.
Kan man gøre dette på andre måder en at få sat en web blocker ind i netværket?
Jeg har kigget på denne boks, som kan udføre jobbet:
http://www.barracudanetworks.com/ns/products/web-filter-overview.php

Er der andre bokse som kan gør det samme, eller måske en anden mulighed for at blokere for siderne?
Avatar billede sifuentes Nybegynder
21. marts 2011 - 11:10 #1
Hvor der er en vilje er der en vej.........

Se f.eks. Kineserne, fanden og hans pumpestok er sat til at passe på at befolkningen kun modtager den "rette" information, men trods denne ihærdige indsats, og trusler om frihedsstraf er Kineserne stadig rigtig godt informeret.

Er alle andre initiativer afprøvet og udtømte?

Jeg tror da også at medarbejderne vil sidde tilbage og spørge sig selv, hvad bliver det næste? Skal vi til at stemple ud når vi skal på toiletet?

Jeg kunne nemt forstille mig at medarbejdere der ellers var loyale kunne vende sig mod firmaets interesser.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 14:38 #2
Safenet (tidl. Aladin eSafe) gateway bokse kan det samme og lidt til. Dem har vi brugt i snart 3 år uden problemer.
Du kan blokere indhold ud fra en fandens masse forskellige kriterier og boksene fejler yderst sjældent.

Hvordan de rent prismæssigt er i forhold til Barracuda har jeg ikke undersøgt.
Avatar billede cliffha Nybegynder
28. juli 2011 - 10:31 #3
Vi har besluttet at give det en chance ikke at blokere for nogle sider.