Avatar billede mboi12 Nybegynder
20. marts 2011 - 12:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyddæmpning

Hej. Jeg overvejer at købe noget lyddæmpende materiale som hedder Noise control magic fleece... jeg ved godt man skal skære dem sådan at de ikke blokere for ventilation bagved, men jeg er stadigvæk lidt usikker på om kabinettet kan blive overophedet af det... er der nogen herinde der har erfaring med det her materiale og ved om der er mere fare for ophedning?

Og er evt også åben for forslag om bedre lyddæmpnings produkter
20. marts 2011 - 15:42 #1
www.thansen.dk/product.asp?c=427597771&n=1199145607&pn=1226678725

Dette har jeg brugt engang på et STORT kabinet... hvis det er 'resonans' lyd du vil dæmpe ...
Avatar billede mboi12 Nybegynder
20. marts 2011 - 19:39 #2
Hvad er resonans lyd lige præcis? Og er der fare for over ophedning ved at bruge den du linkede der..
20. marts 2011 - 19:55 #3
Metal flader/pladerne gå i 'svingninger' / 'Resonans' pga viberationer fra bevægelige mekaniske enheder (Blæser, Harddisk, CD/DVD drev, ...).
Dette kan dæmpes med nævnte i #1 ...

I dette tilfælde bruges det bla på undersiden af fronthjelmen samt dørene på en bil...

---

Kun hvis du dækker evt. (luft)huller til ...

---

Mit eksempel er mest aktuelt hvis det er nævnte mekanisk resonans (relativ lav frekvens/lyd/tone) der er 'problemet...

Men "hvid støj" fra blæser hjælper det ikke imod...
Avatar billede mboi12 Nybegynder
20. marts 2011 - 20:13 #4
Okay.. altså jeg tror lyden kommer fra mit nye grafikkort som jeg lige har installeret... jeg ved så ikke om det er dens køler der gør det eller fordi den sidder på en eller anden uheldig måde som medføre resonans... men umiddelbart tror jeg det må være resonans..

Men hvis man tildækker lufthuller bliver der jo helt sikkert for varmt derinde...
20. marts 2011 - 20:54 #5
Tja - prøv evt. ?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
20. marts 2011 - 21:21 #6
Men det mange penge der ryger hvis den brænder sammen... vil hellere vente med at prøve noget til jeg ved at det er sikkert...
20. marts 2011 - 21:51 #7
Er støjen en "brummen" eller "hvid støj" fra en blæser ?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
28. februar 2012 - 06:32 #8
.