Avatar billede mursejleren Nybegynder
19. marts 2011 - 20:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til nyt MB

Hej Eksperter!
Jeg har følgende set up:

Gigabyte GA-EP35-DS3
Kingston KHX9200D2K2 X4=4gb.
Intel Q6600
Intel X25 SSD 80gb. OS Win 7
WD Velociraptor 300gb.
XFX radeon hd 5770 1gb.
Corsair hx520w
Antec Solo
Samsung DVD

Jeg søger et nyt MB da jeg ikke kan få mine ram til at rende hurtiger end default (800mhz) og jeg vil gerne have dem til at rende meget hurtiger. Jeg har givet MB skylden da min bror har samme MB og har samme problem dog er hans setup en del anderledes, derfor konklutionen. Jeg søger derfor et nyt MB, men hvilket kan jeg bruge til dette setup og få mere udbytte af mine ram?

Hilsen Mursejleren
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 20:37 #1
Så vidt jeg kan se, er dine ram DDR2. Hvis du vil købe et nyt MB, vil du få mere ud af det, hvis du køber et til DDR3 ram, og skifter til det.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 20:42 #2
Avatar billede mursejleren Nybegynder
19. marts 2011 - 20:49 #3
Ideen er at at få de pc-9200 til at løbe 1150mhz som de er lavet til og ikke skifte til ddr3, da det også vil blive dyre og i mine øjne, så ville et helt nyt system være bedre hvis jeg skal have ddr3, men det skal ikke være nu da dette system er fint til formålet lige pt.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 21:16 #4
1150MGz effektive ram svarer vel meget godt til 800MGz true ram?
Men jeg kan se, at du ikke lukker dine spørgsmål. Det må du jo også selv om, men jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 21:18 #5
Rettelse: MHz.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 09:37 #6
Hej Multiplay!
Jeg forstå ikke... I bios kan jeg ændre hastigheden på bla. ram. det er det jeg ikke kan ændre på med 4 ram klodser, men kun med 2 Derfor søger jeg et nyt MB så  jeg kan OC de ram 800~1150 mhz?
Og afmelder spørsmålet?
Hilsen Ole
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. marts 2011 - 16:25 #7
hej