Avatar billede nikoh Nybegynder
18. marts 2011 - 18:37 Der er 3 kommentarer

Macbook Pro vs. Macbook Air?

Hej derude!

Jeg skal starte på gymnasiet til sommer, derfor skal jeg ud og investere i en ny computer.

Jeg er 100% på, at det skal være en Mac, men ved ikke hvilken.

I dag har jeg en netbook til surf og opgaveskrivning m.m. og en stationær til billedredigering mv.

Jeg har tænkt mig, at Mac'en skal erstatte begge to - og så vil jeg køre dem ud på min normale computerskærm, når jeg er hjemme.

Men til sagen. Vil en Macbook Air 13" være kraftfuld nok til at klare Photoshop og lidt basis videoredigering? Og videoafspilning for den sags skyld?

Nogle gode erfaringer med det ene og/eller det andet?

Go' weekend ;)
Avatar billede kentora Nybegynder
18. marts 2011 - 19:27 #1
Air har 1.4 ghz processor (godt nok dual-core)og 2 gb ram.

Krav til ps:
multicore processor (Check)
1 gb ram (check)

Det burde kunne køre. Men jeg tror du bliver træt af det. Jeg tror ikke det kører ret hurtigt. Den har ca. samme req til Windåze, og den kører kun nogenlunde på min 2ghz dualcore og 4gb ram.
Avatar billede ragnarg Nybegynder
18. marts 2011 - 20:08 #2
Jeg bruger selv pro, den koster ca det samme som air, og du får ca dobbelt så meget computer!
det eneste "smarte" ved air, er at den er meget tynd og vejer lidt. Men helt ærligt, man får sq ikke ondt i armen af at bære en pro! :)
mit forslag: Køb en pro! :)
Avatar billede nikoh Nybegynder
19. marts 2011 - 17:41 #3
Opløsningen på en Pro er lavere. Gør det noget? Eller er de sidste pixels bare luksus? ;)