Avatar billede zorce Nybegynder
18. marts 2011 - 16:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

miniHDMI til skærm/fjernsyn uden HDMI

Hej alle

Jeg har et GTX480-kort med 2xDVI og 1xMini-HDMI som jeg gerne vil køre over min anden monitor/fjernsyn.

Problemet ligger bare i at der ikke er miniHDMI i den.. så hvad vil være bedst/billigst.
1) Købe et 10 meter langt DVI-kabel
2) Købe en miniHDMI-konverter til S-Video(hvis de findes) og sætte på min nuværende s-vhskabler
3) Købe en miniHDMI-konverter til component(hvis de findes) og trække nye kabler

Håber at der er nogen der har rodet med det før og lige kan komme med lidt guldkorn :) ..samt hvor det vil værebilligst at købe kablerne :D

På forhånd tak
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:33 #1
Nu er jeg ikke 100% sikker på lydsiden, men hvis du skal have ført billede og lyd til fjernsynet, så skal du vælge HDMI udgangen fra grafikkortet. Du kan sagtens få et kabel med miniHDMI i den ene ende og alm HDMI i den anden ende.
Vælger du kun DVI, så får du ikke lyd med, og skal derfor også trække et lydkabel frem til fjernsyn/forstærker.

http://alle-kabler.dk/hdmi-kabler-43/hdmi-mini-hdmi-167/hdmi-til-mini-hdmi-kabel-10-0-meter-918.html

Man kan ikke sætte en omformer-/converterstik på et DVI/HDMI kabel fra digital til analogt signal (som fx. s-video). Det er to forskellige ting. Man kan muligvis købe en omformer som laver signalet om til analogt, men så kan du lige så godt gøre det andet.
Avatar billede zorce Nybegynder
23. marts 2011 - 23:45 #2
Hej fhansen

Jeg skal trække miniHDMI fra grafikkortet, så er ret sikker på at lyden ikke kommer igennem dette alligevel.

Der findes et 10 meter DVI->HDMI som jeg evt kunne sætte en HDMI->miniHDMI-konverter på.. men om det forringer signalet så kraftigt at det ikke vil vise display ved jeg ik.. kender du noget til længder og forringelser? Som sagt er det 10 meter vi taler om!
Avatar billede fhansen82 Mester
24. marts 2011 - 08:03 #3
½Det er generelt en dårlig ide at lave samlinger på digitalkabler, da det kan give udslag på signalet. Men skal lige forstå dig ret. Det lyder som at du ber om et forslag til hvilket kabel du skal bruge, men i sidste indlæg siger du at du skal bruge HDMI? Jeg forstår dit spørgsmål som at du sikkert har en PC skærm som er tilsluttet grafikkortet. Her skal du benytte DVI. Hvis du ønsker at føre signalet til dit TV og det har HDMI indgang, så benyt HDMI udgangen i dit grafikkort. Som sagt er jeg ikke 100% sikker, men mener at lyden også bliver transporteret fra dit grafikkort via HDMI, og du derved både vil føre billede og lyd til dit TV via HDMI kablet. Hvis ikke du skal have overført lyd, som vælger du et DVI --> DVI kabel.
Avatar billede zorce Nybegynder
24. marts 2011 - 12:32 #4
Hehe ja det er nok lidt kryptisk at læse, men det er noget med 2 DVI-udgange + 1 miniHDMI på kortet, hvor enten mini eller DVI skal føres 10 meter over til en monitor der har DVI men ikke HDMI.. så hvis miniHDMI fra gfx OGSÅ overfører lyd vil det da være mest smart, men monitor har ik HDMI så det spiller ik når man skal se film osv.

Jeg håbede nok bare på at nogen havde lavet samme rig som jeg er igang med og kunne fortælle mig hvordan man fik det bedst mulige output.
Avatar billede fhansen82 Mester
24. marts 2011 - 13:23 #5
Okay. Jeg troede at det var et TV du skulle trække kabel til, og gik derfor automatisk ud fra at der var HDMI i. My bad. Jamen, så er det et DVI --> DVI kabel du skal have. Lyden skal du trække seperat, da du ikke kan trække lyd via DVI.
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 20:32 #6
Fik du løst problemet?
Avatar billede zorce Nybegynder
15. august 2011 - 21:20 #7
Ja. Købte 10 meter DVI og så satte jeg opløsningen ned. Det spiller rigtig godt.
Avatar billede fhansen82 Mester
16. august 2011 - 01:09 #8
Det var godt. Skal vi så ikke lukke spørgsmålet?