Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
18. marts 2011 - 08:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ram.

Hej allesammen.
Er der nogle der kan hjælpe mig til at fastslå hvor mange ram der kan være i min bærbare.

HP PAVILION zd8000.
Når jeg læser på HP hjemmeside står der MAX. 2 gb,men hvis jeg kører SIW,til at fastslå alt om computeren,står der MAX. 4 gb.
Hvad er rigtig,er der nogle der har erfaring med en zd8000 og max. ram,for øjeblikket har jeg 1 gb.(2x512) i maskinen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2011 - 09:00 #1
HP har selvfølgelig ret.
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
18. marts 2011 - 09:05 #2
Hej john_stigers.
Ja det regnede jeg også med,smid et svar og point er på vej til dig.
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 09:49 #3
Hej Torben.
Jeg har også lige undersøgt sagen, og det er korrekt hvad John siger :-)

Hvis du mangler nogle ram til den omtalte bærbar, kan du få lidt hjælp til at finde de rigtige her. :-)

http://produkt-guiden.dk/page/produkt-guide

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
18. marts 2011 - 10:02 #4
Hej john_stigers og progu.
Jeg har igen kigget på HP hjemmeside,for at se om du skal have begge ram blokke i eller du kan nøjes med at have 1 blok i på 2 gb.Er der nogle af jer der ved det.
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 10:50 #5
Har du evt. det præcis model nr. på din hp?

HP PAVILION zd8000(XX)
Bare lige så det er den rigtige model vi kigger på :-)

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
18. marts 2011 - 17:15 #6
Hej Progu.
Undskyld at jeg først kommer tilbage nu jeg havde lige nogle ting jeg skulle ordne.
Det er en model 8054ea.
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 17:45 #7
Hej igen Torben.
Den svær at give et 100% svar på, så jeg vil holde mig til 1GB ram pr. slot, hvis jeg var dig.

Disse passer i din maskine:
http://produkt-guiden.dk/product/kingston-1-gb-ddr2-533-sodimm-125803

Hvis du køber 2, kommer du op på 2GB også er du 100% sikker på at det virker.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
18. marts 2011 - 17:56 #8
Hej Progu.
Jeg takker for hjælpen og vælger at købe 2x1gb,men jeg køber dem selvfølgelig her i Polen hvor jeg bor og prisen kun er omregnet 120 DKR. pr. stk.(halv pris på de fleste ram og mange andre stumper til computer).
Jeg trækker min opfordring til john_stingers tilbage om at lægge et svar og beder dig om at lægge et svar istedet for.
Mange tak for hjælpen
Torben
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 18:34 #9
Det var så lidt, selv tak :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2011 - 19:25 #10
Du spørger om en ting, og får svar på det.
Har et spørgsmål mere men giver ikke point for det du spørger om?
Næste gang så kan du dele point :)
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
21. marts 2011 - 09:18 #11
Hej john_stigers.
Du må undskylde,jeg var ikke helt klar over at man kan dele point,så hvordan får jeg givet dig 15 point,skal jeg oprette et nyt spørgsmål eller hvordan,vær venlig at komme tilbage så jeg kan få det ud af verden.
Med venlig hilsen
Torben