Avatar billede awbufas Nybegynder
17. marts 2011 - 18:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router hopper hele tiden af nettet

Hej.
Jeg har et overordentligt irreterende problem.
Min Router (D-link 615) hopper konstant af nettet. Jeg er nød til
at slukke for den, før den kan komme på igen.Det holder så kun lige 15 minutter.....så hopper den af igen.

Jeg kører med WPA2
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2011 - 21:51 #1
Har du synlige netværk i nærheden der har kraftigt signal?
Det kan måske påvirke dit eget net.
Man kan på de fleste routere indstille hvilken frekvens de kan køre på. På min er der 10 intervaller.
Avatar billede awbufas Nybegynder
18. marts 2011 - 16:56 #2
Ja. jeg bor i lejlighed med ca 20 andre netværk. Jeg kigger lige på det. Vender lige tilbage
Avatar billede awbufas Nybegynder
18. marts 2011 - 23:57 #3
Hey 220661

Tror det virkede..den har kørt stabilt i et par timer nu :-)

Er der nogle kanaler der ikke er så godt at køre på ?
Jeg tog bare en tilfældig af dem fra 1-13
Avatar billede awbufas Nybegynder
20. marts 2011 - 19:16 #4
Hejsa.
Det kører stadigt ikke. Jeg har skiftet mellem mange kanaler
og den hopper af ca efter en time. har også prøvet at køre med "Dynamic Channnel Search" duede heller ikke. øv øv.

Er der mere hjælp??
Avatar billede awbufas Nybegynder
20. marts 2011 - 19:17 #5
Forresten....
Det er ikke kun når jeg kører trådløst, selv når jeg kører med kabel til routeren er den gal.
Avatar billede dhede Nybegynder
23. marts 2011 - 13:59 #6
Har din router en manuel indstilling til TTL?
Hvis, hvad står den til?
Avatar billede stubdk Nybegynder
25. marts 2011 - 08:20 #7
Jeg har selv D-Link 615 hvor jeg konstant skulle resette den for at den vil finde internettet. Nogle services ville den dog godt køre fx. Skype...

Min løsning var at opdatere routeren til nyeste firmware:
Firmware Version : 4.12 ,  Wed 18 Aug 2010
Avatar billede awbufas Nybegynder
07. april 2011 - 16:24 #8
Hejsa.
Undskyld har været lidt fraværende.

Jeg har kigget min routers opsætning igennem og kan ikke rigtigt
finde noget med TTL.

Det tætteste var "DHCP LEASE TIME = 1440"

Ved du hvor man skal lede henne efter det??
Avatar billede awbufas Nybegynder
07. april 2011 - 16:25 #9
Hejsa.
Jeg kan på Dlinks hjemmeside kun finde Firmware op til 2.27 og så er det en beta version.
Avatar billede awbufas Nybegynder
08. april 2011 - 12:01 #11
Hejsa.
Jeg kan desværre ikke bruge den version af Firmware,Min router er af version :
  "1. DIR-615 H/W Version B1, B2, B3..."

og firmwaren 4.12 er til routere af typen :
  "2. DIR-615 H/W Version D1, D2, D3..."

Min router vil ikke lade den opdaterer med denne fil
Avatar billede awbufas Nybegynder
17. august 2011 - 20:24 #12
Mange tak for den interesse der har været på mit spørgsmål.
Der har dog ikke været nogen egentlig løsning...Det virker stadigt ikke.
Jeg føler mig nødsaget til at lukke dette spørgsmål da der ikke kommer flere henvendelser