Avatar billede Maldir Nybegynder
17. marts 2011 - 18:36 Der er 5 kommentarer

Wester digital ekstern HD

Hej allesammen. Jeg har et problem med min eksterne harddisk. Jeg har en Lacie harddisk ekstern og en 1.5 tb WD ekstern harddisk. Mit system blev ekstremt langssomt med at starte op og nogen gange ville den ikke komme videre end der hvor der står ens bundkort producent og hvor man kan gå ind i sin bios så jeg skulle genstarte en 3-4 gange før den gad og starte op. Så fik jeg af vide af nogen at det kunne være mine eksterne harddiske og jeg skulle prøve at tag dem fra nå jeg startede op. Det virkede osse ag alt kørte godt men efter et par dage ville windows ikke finde min wd eksterne. Den siger den der bip lyd nå man sætter noget til sin usb men den kan ikke finde den. Første gang den gjorde det sagde den at jeg skulle formatere harddisken inden jeg kunne bruge den men det vil jeg selvfølgelig ikke der jeg har en masse ting på den jeg gerne vil beholde. Så tog jeg den bare fra og satte i igen også virkede den. Men nu vil den bare ingenting den siger den bip lyd nå den bliver sat til men det er osse det. Har prøvet både på min bærbar (Vista home premium) og min sationær (Windows 7 ultimate). Har tjekket på wd hjemmeside om der var nogen opdateringer af en art men der er intet.

Håber i kan hjælpe Hilsen Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2011 - 20:49 #1
Hej Søren
Glemmer du at bruge sikker fjernelse af hardware når du kobler diskene fra?
Problemet kan være at Windows tror de stadig er tilsluttet, og når du så tilslutter dem "igen" bliver det forvirret.
Med usbdewiev kan du fjerne de drev der ikke er i brug længere. Kommer du til at fjerne et drev du ikke skulle bliver driveren indlæst når udstyr tilsluttes.
http://download.cnet.com/USBDeview/3000-2094_4-10614190.html
Avatar billede Maldir Nybegynder
18. marts 2011 - 05:17 #2
Ja den bruger jeg nå jeg skal fjerne enheden. Men som regel tag jeg den fra nå jeg genstarter. Den kan godt finde den på listen over sikker fjernelse af hardware men jeg kan ikke se den i denne computer
Avatar billede Maldir Nybegynder
18. marts 2011 - 05:22 #3
Nu er jeg kommet lidt længere. Nu kan jeg se den i disk håndtering det ku jeg ikke før. Men den står bare som ikke allokeret og lige der den fandt den sagde windows at den er skrivebeskyttet og kan heller ikke få lov til at allokere dem
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 13:24 #4
Hvid du tager den fra når du genstarter bruger du jo ikke sikker fjernelse af hardware på den rigtige måde. Det skal gøres medens Windows er oppe at køre.
Hvis den står som ikke allokeret må den mangle filtabellen.
Har hørt at dette program skal kunne klare opgaven. Jeg kender dog ikke programmet selv: http://www.partition-tool.com/personal.htm
Avatar billede Maldir Nybegynder
18. marts 2011 - 16:03 #5
Okay troede ikke man skulle frigøre hvis man bare slukkede eller genstartede troede kun man skulle gøre det hvis man var inde i windows og skulle tag dem fra.
Men programmet siger "There are some error occured while writing partions chains on disk"