Avatar billede laksen Nybegynder
17. marts 2011 - 16:31 Der er 1 kommentar

Opdel word dokument

Hej

Jeg har følgende problem: Jeg har et flettet word-dokument på fx 100 sider, som skal opdeles i enkeltdokumenter af 5 sider, dvs. 20 dokumenter. Alt format skal også med i de nye dokumenter.

Jeg har brugt følgende VB-kode, som jeg har fundet på nettet og selv modificeret en smule:

Sub OpdelDokument()

Dim Counter As Long, Pages As Long, DocNo As Long, NoOfPages As Long
Dim SourceDoc As Document, TargetDoc As Document
Dim Source As Range, Target As Range
Set SourceDoc = ActiveDocument
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Pages = SourceDoc.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyPages)
Counter = 0
DocNo = 0
' Antal sider
NoOfPages = 5
While Counter < Pages
    Counter = Counter + 1
    DocNo = DocNo + 1
    ' Placering og navn på fil
    DocName = "c:\" & Format(DocNo)
    Set TargetDoc = Documents.Add
    For i = 1 To NoOfPages
        Set Target = TargetDoc.Range
        Target.Collapse wdCollapseEnd
        SourceDoc.Activate
        Set Source = SourceDoc.Bookmarks("\Page").Range
        Target.FormattedText = Source.FormattedText
        Source.Delete
    Next i
    TargetDoc.ActiveWindow.View.Type = wdPrintView
    TargetDoc.SaveAs FileName:=DocName
    TargetDoc.Close
    Counter = Counter + NoOfPages
Wend
SourceDoc.Close wdDoNotSaveChanges

End Sub

Eneste "problem" med ovenstående kode er:
- at den indsætter en blank side sidst i alle filer
- at den ikke medtager skriftformatet (det ændres til min default skrifttype)
- at de nye filer vises i sidelayoutet "Normal", mens jeg helst ville have dem vist i "Udskriftslayout"

Kan nogen tilpasse koden eller lave en ny og bedre variant? Gerne også tilføje en dialogboks, hvor man kan indtaste det antal sider, man ønsker dokumentet del ved (fx 5 sider i ovenstående eksempel).
Avatar billede sifuentes Nybegynder
24. marts 2011 - 23:42 #1
Hvad mener du at "flettet word-dokument" betyder? Jeg kender ordet "Brevfletning", men "flettet dokument" kender jeg ikke.

Og hvad er lige fordelen ved et flettet dokument, i stedet for et almindeligt dokument.

Jeg har fattet at du ønsker skilde et dokument ad. Stringslicing er noget af det nemmeste, men spørgsmålet er om det er nødvendigt?