Avatar billede ulrik-nielsen Nybegynder
17. marts 2011 - 13:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beamer: ændre \emph til at fremhæve med fed skrift?

Jeg anvender beamer og vil gerne ændre \emph til at benytte fed skrift i stedet for kursiv til at fremhæve med. Jeg har forsøgt med følgende kommando:
\renewcommand<>{\emph}[1]{{\only#2{\bfseries}#1}}
men får fejlen:
! LaTeX Error: Command \beamerx@\emph already defined.
              Or name \end... illegal, see p.192 of the manual.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er et problem at \emph allerede er defineret, når jeg bruger REnewcommand!?
Nogen der ved hvad der er galt?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2011 - 13:44 #1
Makroer i beamer skal defineres på underlige måder. Hvad der sker ved jeg ikke noget om, men opfordrer dig til at stille dit spørgsmål på http://tex.stackexchange.com/
Avatar billede ulrik-nielsen Nybegynder
17. marts 2011 - 15:08 #2
Tak! Jeg fik et svar på stackexchange: det er muligvis en bug. En midlertidig løsning kan findes i tråden på stackexchange http://tex.stackexchange.com/questions/13726, hvor der også er et link til bug-anmeldelsen.