Avatar billede 3dom Nybegynder
17. marts 2011 - 08:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sync med mappet netværksdrev til SkyDrive

Hej derude.
Jeg er ret ny her så mulighed for dumhed forude.....

Jeg ønsker at synkronisere en mappe med undermapper på min PC med en lignende mappe på mit SkyDrive.
Anvendte sync-programmer ViceVersa og SyncBack - OK programmer?

Indtil nu har jeg forsøgt 2 metoder uden held.

1. metode
"Mappe" et netværksdrev til SkyDrive-stien - fundet via Word2010.
Det ser fint ud, drevet ses og kan vælges som destinationsdrev. Begge sync-programmer kopierer da også nogle, men ikke alle filer.
Når jeg kopierer filerne manuelt via stifinder fra PC-mappen til det mappede drev undlades nogle af filerne - .JPG og genvejen.

2. metode
Installerer SDExplorer.
Denne metode virker fint, dog langsom, ved manuel filkopiering, ALLE filer kopieres, MEN "drevet" kan ikke ses og dermed vælges ved destinationsvalg i sync-programmerne.

Det fede ville jo være hvis det mappede drev (1. metode) tillod at ALLE filer kunne kopieres, altså opførte sig som et internt drev. Måske mapper jeg forkert eller?

Findes der nogle rare mennesker, der evt. har bøvlet med det samme problem, som er villig til at dele lidt erfaring med en IT-tumpe.

http://3dom.dk/drevene.jpg
http://3dom.dk/filerne.jpg

På forhånd tak.
Kurt
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2011 - 15:53 #1
Jeg bruger denne til at sykronisere mine to mapper med:
http://allwaysync.com/
Den eksterne mappe ligger på usb stick.
Jeg anbefalede dette i et andet spørgsmål, og jeg tror faktisk at det også var SkyDrive i dette tilfælde.
Programmet er gratis hvis det bruges i mindre omfang. Det holder øje med hvor tit det sykroniserer. Jeg har valgt at gøre det manuelt for at undgå at skulle betale for det. Jeg synes det virker fint til mit formål.
Avatar billede 3dom Nybegynder
18. marts 2011 - 09:46 #2
Hej og tak for svaret 220661 (det er sgu' min datters fødselsdag - dog ikke samme år).
Jeg har prøvet Allwaysync, med samme problemer til følge.
Ingen eller kun nogle filer kopieres ved metode 1 og SDExplorer ses ikke ved valg af sync-destination.

Der er måske et eller andet galt med "mappingen", da jeg heller ikke kan kopiere alle filer manuelt via stifinderen.

Go' dag derude.
Kurt
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 13:25 #3
Okay du må have god jagt med at finde et der virker.
God weekend.
Avatar billede 3dom Nybegynder
01. april 2011 - 06:30 #4
Hej.
Det blev en Synology DS211J - den er vist lidt mere flex. end disse "cloud-drev".

Jeg lukker tråden.

God weekend.
Kurt