Avatar billede iRule Nybegynder
16. marts 2011 - 20:00 Der er 7 kommentarer

Hvordan udvikler man spil?

Hejsa, håber i har det godt?

Jeg ville gerne vide hvordan man udvikler spil til iphone- og android platformen. Jeg er hjemmme på obj-c og java, kan jeg bruge dem eller skal jeg lære et helt nyt programmerings sprog.
Hvordan udvikler man? Hvilke tools bruger man osv.

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd?
Avatar billede magic-mouse Novice
16. marts 2011 - 20:36 #1
http://www.magic-mouse.net/mote-warrior.aspx
Her har du starten. Når jeg arbejder lidt mindre og har mere tid til at skrive kommer der mere.
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 20:48 #2
http://www.android.com/

Her har du hvordan du laver programmer, spil osv. til Android de levere faktisk næsten alle informationer du skal bruge hvis ikke alle.

Har selv kigget lidt men ikke haft tid til at fordybe mig.
Avatar billede iRule Nybegynder
16. marts 2011 - 21:05 #3
findes der fx. ikke alternativer til unity
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 21:18 #4
Der må jeg melde pas så meget har jeg ikke sat mig ind i det.
Avatar billede iRule Nybegynder
16. marts 2011 - 21:47 #5
Er der andre der kan svare?
Avatar billede magic-mouse Novice
17. marts 2011 - 14:29 #6
Kan du være specifik ? At udvikle spil er et STORT spektrum

Det kræver matematiske kendskaber, specielt vector, cos og sin regning.
Det kræver gode OOP kendskaber.
Du skal også have nogle grafiske egenskaber.

Ud fra det du oplyser, virker det som om at du vil igang med at lave spil, men har ikke rigtigt nogen ide om hvad du begiver dig ind på og derfor forsøger at finde en nem løsning.

Hvis du så kigger forbi at jeg lyder lidt hård, er det så rigtigt det jeg siger?
Avatar billede magic-mouse Novice
28. marts 2011 - 08:59 #7
Ok på grund af manglende svar, går jeg ud fra at det er korrekt.

Hvis du googler lidt hurtigt på nettet findes der programmer hvor du kan lave egne spil. De er simple at anvende og det eneste du skal kunne er lave lidt grafik og simpel programmering.

http://rpgmaker.net/ er en mulighed. Der findes også til platform spil og ligende.

Alternativt findes muligheden at kigge på spil som Neverwinter Nights. Som har en extensiv spil editor, hvor du kan lave egne spil på en allerde oprettet platform. Samme som eks. SW-KOTOR er bygget på.

Sidste mulighed som er den mere advanceret. Kig på allerede eksisterende spil motore, source har deres ude, som Halflife Source og SC:Source er lavet på. Dette kræver også en god viden til Cos/Sin/Vector regning, OOP og C++, men kræver ikke at du er 100 % fortroelig med D3D eller OpenGL, for at være succesfull med et 3d spil.