Avatar billede inzanian Praktikant
16. marts 2011 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde trådløst netværk efter opgradering til Win7

Hejsa.

Jeg har for nylig opdateret min pc fra XP til windows 7 ultimate.
Dette indebærer i at min pc ikke kan finde et eneste trådløst netværk.

Routeren er en thomson TG782, netværkskortet er et linksys WMP54g.

Tjekker jeg i enhedshåndtering, finder den mit netværkskort, og den skriver at driveren er installeret, og at enheden virker korrekt.

Jeg har en laptop med vista på, som finder netværket uden problemer.

Jeg har slået netværksregistrering til, og jeg har forsøgt at tilføje forbindelsen manuelt, vha. Adminstrer trådløse netværk > Tilføj. Jeg har også tastet følgende ind i en kommandoprompt: netsh wlan add filter permission=allow ssid=ssid1 networktype=infrastructure, og det gjorde at nettet rent faktisk poppede op et splitsekund, men forsvandt igen.

Nogen bud?

På forhånd tak,

Michael
Avatar billede inzanian Praktikant
16. marts 2011 - 16:01 #1
Glemte at nævne at jeg kører 64bit win 7.
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2011 - 16:10 #2
Når du har installeret Windows 7 istedet for XP, så har du også slettet alle drivene som var installeret til XP.
Du skal så installere alle drivene til Windows 7 64bit, hvis de findes til din computer.

Gå på producentns hjemme side og download / installere drivene derfra.
Noggle kan sikker også hentes via Windows update
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2011 - 16:11 #3
Du kan også gøre det med Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede inzanian Praktikant
16. marts 2011 - 16:27 #4
Slimdrivers gjorde jobbet, smid et svar så du kan få point :)

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2011 - 16:38 #5
Velbekomme :-)