Avatar billede andersbl Nybegynder
16. marts 2011 - 10:26 Der er 6 kommentarer

Opdaterer ikke JSP eller HTML side hurtig nok

Hej Eksperter
Jeg har en apache-tomcat-6.0.32 kørende. Mit problem er at når jeg opdaterer JSP-filerne eller HTML-filerne kræver det ret ofte at man trykker refesh(F5) før ændringen kan ses.

Det var ikke et problem for mig da vi kørte på Tomcat 5, så går ud fra det er en indstilling i den nye Tomcat som er skyld i problemet.

Tak for alt hjælp..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. marts 2011 - 12:40 #1
hvordan skulle browseren ellers opdatere?
Avatar billede andersbl Nybegynder
24. marts 2011 - 12:56 #2
Har du oplevet at være på tv2.dk og læse nyheder der var en dag gammel fordi du ikke havde trykket F5. Vil du ikke foretrække den viser de nyeste nyheder når du bare åbner deres side?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. marts 2011 - 14:54 #3
i så fald skal du sætte en header på din webservers reply, som definerer en udløbsdato på siden.
Avatar billede andersbl Nybegynder
24. marts 2011 - 15:09 #4
Har du et eksempel eller link til en bedre forklaring?

Jeg kører med en apache tomcat 6.0 server
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. marts 2011 - 18:47 #5
det har hverken noget med apache eller tomcat at gøre efter min mening.

det er noget dit programmeringssprog skal håndtere (JSP) og en google søgning kan måske hjælpe hurtigere end jeg kan
Avatar billede andersbl Nybegynder
24. marts 2011 - 19:48 #6
Jeg har prøvet google det uden held. Jeg har samme problemer med HTML sider.