Avatar billede dejligeanders Novice
15. marts 2011 - 16:11 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skriver den min harddisk er næsten fuld?

Hej Eksperter

Jeg har en lenovo t-400 med 320 Gb harddisk. Heraf er mit C-drev på 287 Gb. Når jeg trykker denne conputer viser den mit C-drev med rødt, da det tilsynesladende er næsten fuldt. Den skriver jeg har 3,7 Gb ledigt. Dette kunne jeg ikke få til at passe så åbnede C-drevet og markede alt og trykkede egenskaber, hvorefter den her skrev at det kun fyldte 145 Gb. Men den bliver ved med at vise c-drevet som næsten fuldt og kun 3 Gb tilbage. Hvorfor? Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 16:20 #1
Er du sikker på du har aktiveret visning af skjulte mapper og filer på C drevet?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 16:21 #2
Du kan prøve at køre renseprogrammet i CCleaner:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...
15. marts 2011 - 16:28 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede dejligeanders Novice
15. marts 2011 - 16:46 #4
win7
Avatar billede dejligeanders Novice
15. marts 2011 - 16:50 #5
Ved ikke om den viser skjulte mapper. Hvoordan slår jeg det til?

Blir nødt til at smutte for idag. Kommer på igen i morgen, men tak for de hurtige svar!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 20:12 #6
What!! Jeg får ikke mail om de nye indlæg???
Funker det hos dig Karise Larry?

#5 ved ikke lige hvor det gøres i win 7.
I xp går man i kontrolpanel og vælger mappeindstillinger og går i vis. Her er en boks hvor man kan deaktivere at den skal skjule beskyttede operationssystemfiler.
15. marts 2011 - 20:57 #7
... jeg får det jeg skal - Mailmæssigt altså *S*
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 21:03 #8
HAHA LOL
Nu virker det også her igen.
Avatar billede dejligeanders Novice
16. marts 2011 - 23:52 #9
Har nu fundet stedet hvor jeg kan trykke og få vist skjulte mapper. Der kommer to mapper ekstra frem, men det ændre ik på noget, de fylder næsten ingen ting!!!

Så det må være noget andet???
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 07:15 #10
Har alle opgivet? :(
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2011 - 15:40 #11
Kan du have nogle cache filer liggende fra noget spil halløj?
Hvis du går ind i der hvor man defragmenterer, er der så en stor rød blok der er meget fragmenteret?
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:40 #12
Tøm din skraldespand. Alt du sletter ryger i skraldespanden, men bliver ikke frigjort fra din HDD.
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 22:15 #13
Skraldespanden er tømt, der er lavet diskoprydning og den er defragmenteret. Intet hjælper:(

... trært imod. Det virker som om der hele tiden bliver mindre og mindre plads fri, også når jeg ikke gemmer noget:-/
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 22:30 #14
Nu har jeg slet ingen plads tilbage. De sidste 600 Mb forsvandt også lige!!!!!!!!
Hvorefter den skrev at der ikke kunne oprettes systemgendannelsespunkt!!!
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 22:46 #15
Iøvrigt skriver den når jeg forsøger at komme ind i nogle mapper at jeg ikke er administrator, men om jeg vil ændre status til dette. Dette trykker jeg ja til og kommer ind.

Har også prøvet at ændre dette tidligere så jeg automatisk logger på som administrator altid, men ved ik hvordan jeg gør?
NB! Det er min helt private computer!!
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 23:02 #16
Når min computer har været i dvale står de iøvrigt administrator under mit navn i logon-winduet!!!!
Avatar billede dejligeanders Novice
23. marts 2011 - 23:30 #17
Et longshot... på en tilfældig anden side: http://windows7forums.com/windows-7-support/45081-windows-7-hard-drive-space.html?language=da Snakker de om at dvale-tilstand kan optage noget plads fordi den gemmer tingene. Jeg bruger tit dvale!!!! Men forstod ikke hvad jeg skulle gøre!
24. marts 2011 - 06:48 #18
Hvis DVALE funktionen er aktiveret oprettes en
[Systemdrev]:\Hiberfil.sys
på præcist samme størelse som mængden af dine FYSISKE RAM ...

---

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede dejligeanders Novice
24. marts 2011 - 07:44 #19
Ok, det er kun 4 Gb, så med mindre den opretter en ny hver gang kan det ikke være det:(
Avatar billede fhansen82 Mester
24. marts 2011 - 07:58 #20
Har du kørt et viruscheck? Det lyder jo helt vildt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 16:08 #21
Har du aktivitet på dit net uden du bruger pc?
Jeg tænker på om du er blevet inficereret og din pc bliver brugt som lagerplads for hackere.
Prøv at scanne en tur med denne her:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Send en kopi af loggen herind.
Avatar billede dejligeanders Novice
28. marts 2011 - 18:29 #22
Jeg har kørt et virustjek med security essentials og den fandt ikke noget... forsøger med malware nu
Avatar billede dejligeanders Novice
28. marts 2011 - 18:38 #23
Her iøvrigt også problemer med min iphone: http://www.eksperten.dk/spm/935389      Det kan jo være det har noget med sagen at gøre! Scanning klar om lidt!
Avatar billede dejligeanders Novice
28. marts 2011 - 19:11 #24
Her er rapporten (den skrev 2 inficerede ting):

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6198

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-03-28 (19-10-39).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|Q:\|)
Objekter skannet: 328451
Tid gået: 42 minut(ter), 13 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A078F691-9C07-4AF2-BF43-35E79EECF8B7} (Adware.Softomate) -> No action taken.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\Eggert\programmer\xvidsetup.exe (Adware.Hotbar) -> No action taken.
28. marts 2011 - 19:49 #25
-> No action taken.

...Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte"... - den detalje glemte du vist ???
Avatar billede dejligeanders Novice
28. marts 2011 - 20:17 #26
Der fik jeg lige næste 9 Gb ekstra:)

Den skriver nu:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6198

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-03-28 (20-12-32).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|Q:\|)
Objekter skannet: 328451
Tid gået: 42 minut(ter), 13 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A078F691-9C07-4AF2-BF43-35E79EECF8B7} (Adware.Softomate) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\Eggert\programmer\xvidsetup.exe (Adware.Hotbar) -> Quarantined and deleted successfully.
28. marts 2011 - 20:40 #27
...Der fik jeg lige næste 9 Gb ekstra:)... - det er ikke kun pga MalwareBytes proceduren...

Tror mere på #18 ...
Avatar billede dejligeanders Novice
29. marts 2011 - 08:54 #28
Lavede #18 bagefter, hvilket betød at jeg ikke kunne komme på computeren mere de næste ca. 4 timer, men fik ikke noget plads tilbage. Stadig kun de ekstra 9 som skrevet i #26
Avatar billede dejligeanders Novice
03. april 2011 - 09:01 #29
Så opgav jeg!!!!!!!! Og har derfor ikke haft nogen computer de sidste par dage. Fik den formateret og nu kører det:)
Skrive alligevel gerne svar og modtag point som tak for tiden og hjælpen.
03. april 2011 - 09:44 #30
Ping...
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2011 - 09:56 #31
Det er et kendt Lenovo-problem.
Læs bl.a. om det her:
http://blog.keeme.net/archives/1
Avatar billede juni2011johnny Nybegynder
04. juni 2011 - 13:40 #32
Hjælp - Jeg har samme problem. Jeg kører med win 7 og har også et rødt c-drev. Ud af 119 GB er der kun 8,48 GB ledigt? Men når jeg klikker mig ind på c-drevet er der kun 34,4 GB - jeg kan altså ikke se hvad der fylder?

Nu har jeg lige prøvet Anti-Malware, men den fandt ingenting.

Håber der nogen som hjælpe?

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.0.1200
www.malwarebytes.org

Database version: 6768

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-06-04 (13-03-50).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 279765
Tid gået: 9 minut(ter), 58 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2011 - 19:17 #33
Du skal oprette eget spørgsmål :)