Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
14. marts 2011 - 13:57 Der er 18 kommentarer

Officepakken 95

Findes der nogen her på siden, som tilfældigvis har den gamle Officepakke 95 til salg, gerne billigt
- og naturligvis som original CD-rom.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2011 - 14:25 #1
CD-Rom?... - kom den ikke kun på disketter?
14. marts 2011 - 14:34 #2
Nej! - Office95 kom også på CD-Rom!
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
14. marts 2011 - 15:54 #3
Øh, ved ikke helt - havde den selv på 25 disketter. Det er rigtigt, men tror nu nok, den også kom som CD-rom.

Og da langt de fleste PC´er i dag jo ikke har noget A-drev mere, så....
Samtidig har jeg lavet så meget om på mit Word 6 (tror jeg nok, det var), med genvejstaster, macro´er og mange ekstra knapper, at jeg vil være ked af ikke at kunne installere den mere.
Sidst fik jeg den til at køre ved at trække den trådløst fra en stationær computer til den bærbare - men den går desværre ikke mere ...
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
14. marts 2011 - 15:58 #4
Jeg bliver vist også lige nødt til at spørge lidt dumt
Hvad er det med de der "point". Ved mig står der 270 og 30 ude?
Og andre har over 100.000???

Beklager uvidenheden ....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2011 - 16:09 #5
Det er da helt i orden :-)

Du har udloddet 30 points i dette spørgsmål - til den der svarer på det.

På den måde ville jeg kunne tjene 30 points. Desuden får man vist 5 points pr. døgn, så man ved blot at have en konto, opsparer points.

I praksis kan du så ikke bruge points til noget, andet end at udlove som "dusør" ved oprettelsen af et spørgsmål.

Og ja - nogen har flere points end det burde være muligt at nå at "tjene" - men for mange år siden var der ikke nogen grænser for, hvor mange points man måtte uddele - og så gik der lidt inflation i points :-)

Jeg har desværre ikke en licens til produktet... - men hvis den kom på CD-Rom, skulle jeg mene, jeg kan finde den derhjemme (er først hjemme i næste uge). Så mangler du bare en licens :-)
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
14. marts 2011 - 16:12 #6
Hvis ikke andre dukker op på scenen, vil jeg gerne høre nærmere.
Du må godt kontakte mig på min mailadresse, hvis det er ok ...

Kjeldbrem@live.dk

med venlig hilsen Kjeld
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. marts 2011 - 21:40 #7
Jeg har muligvis en udgave af det ønskede, men ikke på en cd-rom, men det skulle kunne klares ved at brænde dem over på et tilsvarende antal cd´ere.
Jeg er lige væk et par dage, men så skal jeg nok vende tilbage.
Skønt med sådan noget nostalgi. Har selv et 5 1/4 " floppydrev og andre skønne ting fra dengang.
For 3 år siden kørte jeg min IBM SX 386/4MB/40MB på genbrugspladsen. Det gjorde ondt
/ptj_11
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
15. marts 2011 - 07:21 #8
Tak for tilbudet - men det med "25 kassetter på en CD-rom" - det har jeg selv fået lavet.
Problemet er, at det ikke virker - fordi den automatiske indlæsning åbenbart ikke virker - den kan åbenbart ikke finde ud af, hvor den skal lede efter disketterne/filerne.

Så det, jeg går efter, er en original CD-rom, som ikke er "splittet op" i disketter, men hvor alle filerne ligger samlet - eller hvordan den nu er bygget op ...

Men tak for det fine tilbud.

med venlig hilsen  Kjeld
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. marts 2011 - 09:41 #9
Som jeg husker det, burde man faktisk bare kunne kopiere "indholdet" af samtlige disketter ind i samme bibliotek, og så installere herfra. Så behøver man ikke længere henvise til de enkelte diskettebiblioteker.
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
15. marts 2011 - 10:36 #10
Her prøvet vist nok alt - i øvrigt tror jeg godt, jeg vil købe din, hvis ellers den er dannet som en hel CD-rom og ikke "opdelt i 25 diskette-biblioteker".
... hvis ellers prisen er, så man kan betale det... ha.ha.

Hvis alt matcher, er du velkommen til at kontakte mig, når du er hjemme igen ...

mailadressen var  Kjeldbrem@live.dk

mvh Kjeld
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. marts 2011 - 11:08 #11
Jeg har ingen licens... - den skal du selv ud og finde.

Det jeg har, er gamle "Select" medier, som Microsoft distribuerede på CD´ere i slut90´erne. Og herpå bør jeg også kunne finde Office 95...
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2011 - 19:00 #12
Hvis du kan finde et program, der kan omdøbe dit cd-romdrev til drev A: eller B:, så burde du kunne køre installationen fra din brændte cd.
Dit diskette image forventer at kunne finde den næste diskette i installationsrækkefølgen i et dine diskettedrev, så derfor burde det virke.
/ptj_11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2011 - 19:42 #13
Så har jeg fundet min Select-CD.

Jeg er usikker på versionen. Der ligger en "Office for Windows", som har versions nummer 4.2c, og en "Office for Windws, Professional" med versionsnummer 4.3c.

Ser jeg på min Office 97, kan jeg ikke umiddelbart finde versionsnummer - men det foresvæver mig at den fik v6... - så den anden office jeg har, kunne tænkes at være forgænger for Office 95...
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2011 - 19:55 #14
Sådan ved nærmere eftertanke er jeg kommet til at tænke på, om ikke vi er ved at bevæge os ud i noget snavs.
En almindelig slutbrugerversion af denne oldgamle office version, kan formentligt godt overdrages, så længe den nye bruger anvender sin egen(eller anden legal licens, som vedkommende har retmæssig adgang til at anvende), men en selectaftale version, mener jeg ikke(så vidt jeg husker aftalerne) anvendes med andre licenser, end de dertil beregnede.
Måske skulle man rette henvendelse til MS. Kunne være, at de var lydhøre over for ønsket... Herre Gud, der kan da vist ikke siges at gå noget deres næse forbi i dette tilfælde.
De burde nok snarere føle sig smigret over interessen for dette mosefund.
/ptj_11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2011 - 20:00 #15
Så længe der blot er tale om mediet, mener jeg ikke der er det store på spil. Det er jo (selv i nutiden) licensen, der bestemmer hvad produktet må anvendes til.

Men jeg tror desværre jeg fik ret iflg.: http://en.wikipedia.org/wiki/microsoft_office - så er det forgængeren for Office 95 jeg har. Så desværre...
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
13. april 2011 - 11:12 #16
Tak for alle svarene.
Jeg lukker nu for spørgsmålet, hvis det er sådan her, man gør - aner ikke helt hvordan.

Jeg har stadig ikke fundet nogen, der ville sælge deres Office 95, men må finde andre veje.

Tak

med venlig hilsen Kjeld Brem Sørensen
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
13. maj 2011 - 07:28 #17
?????

Jeg mener at have lukket mit svar for 1½ måned siden -  men der bliver ved med at komme eea robotmail til mig, om at jeg ikke har lukket mit svar  ... ER der nogen der kan trække stikket ud på den der Robotmail-udskriver?

med venlig hilsen Kjeld Brem Sørensen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. maj 2011 - 09:07 #18
Så vidt jeg kan se, er her da ikke lukket...

En eller anden, som du vil tildele points, skal lægge et "svar" (eks. dig selv - det har du allerede gjort).

Nu kan du se et nyt felt, der hedder noget med "Accepter svar" - det skal du gøre, for at kunne lukke spørgsmålet. Så vil jeg tro robotten helt af sig selv tier stiller :-)

Læs evt. her: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar