Avatar billede larsqwerty Nybegynder
14. marts 2011 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Smart e-mail server/klient/gmail setup?

Jeg har en internetopkobling med fast IP, et .dk domæne der peger på denne IP (med gratisdns) og en server i huset der kører Linux og hoster nogle private hjemmesider. Jeg har i lang tid bare brugt en Gmail konto som min primære private mail. Nu spekulerer jeg på hvad der er smartest at gøre for at opnå følgende:

1. Få gang i nogle emailkontoer @ mit domæne.dk, de må meget gerne kunne benyttes via web, f.eks. gmail interfacet.

2. Få alle mails i min gmailkonto backet op på min server, helst i form af løbende automatisk synkronisering.

Hvad er smartest at gøre her? Jeg er frisk på at sætte min egen mailserver op på min server, hvis det er det der skal til.

På forhånd tak fra én der aldrig rigtig har rodet med email bag kulisserne.
Avatar billede Adejel Nybegynder
19. marts 2011 - 15:15 #1
Lav et et e-mail alias som sender til din G-mail konto.
Avatar billede Adejel Nybegynder
19. marts 2011 - 15:28 #2
Det ville jeg gøre :)
Avatar billede larsqwerty Nybegynder
13. april 2011 - 10:02 #3
Jeg har erkendt, at det ikke er smart at bruge hjemmeserveren som email server, da det kræver vedligeholdelse og høj oppetid. Min hjemmeserver skal kunne slukkes når jeg er på ferie og er sårbar hvis ISP'en laver knas f.eks.

Så min løsning bliver at lade Google Apps hoste mine mailkontoer på domænet. Ang. backup, findes der metoder der kan synkronisere fra gmail konto og ned på min server.