Avatar billede I8NY Nybegynder
13. marts 2011 - 21:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computeren booter fra dvd-drevet - men ikke fra harddisken!

Min nye computer booter fra dvd-drevet og jeg har ændret opstillingen i bios, så harddisken har første prioritet. Men alligevel starter Windows 7 op med at søge på dvd-drevet (2. minutter), før Windows programmet starter op fra harddisken.

Jeg har allerede sendt computeren tilbage til butikken to gange før, den anden gang fik jeg at vide at computeren startede op fra harddisken med det sammen, som den skulle, dog fandt de i stedet en fejl på harddisken.

Hvad kan jeg gøre, så computeren starter direkte op fra harddisken? Også når den er hjemme hos mig?
Avatar billede johs_j Novice
13. marts 2011 - 21:48 #1
Gå ned i butikken og få dem til at vise dig hvordan de får den til at starte fra Harddisken. For det skal den naturligvis også gøre når den er hjemme hos dig. Ellers må de jo få den til det. Husk på, at købeloven sikrer dig at du har krav på en fejlfri computer.
Avatar billede I8NY Nybegynder
14. marts 2011 - 06:54 #2
Ja, det lyder som en god ide. Dog er der den hage ved det, at jeg har købt computeren over nettet, så butikken ligger i den anden ende af landet.

Jeg tænker på at sende computeren tilbage for tredje gang, også håbe på at jeg kan få mine penge retur.
Avatar billede johs_j Novice
14. marts 2011 - 08:19 #3
Det lyder som en god beslutning; men lav en aftale med butikken inden du sender den - helst skriftlig.
Avatar billede I8NY Nybegynder
14. marts 2011 - 11:34 #4
Jeg har lavet en aftale om at de sender et fragtbrev, og så vil de "se" på computeren. Det er ikke den aftale jeg ønskede mig, da det er tredje gang de får computeren retur, og dette forløb er utilfredsstillende.

Nu har jeg henvist til købeloven - om at butikken skal ombytte computeren til en ny eller give mig pengene tilbage, da de ikke kan blive ved med at kigge på computeren uden der sker noget(jeg har sendt computeren tilbage tre gang - nu).

Nu venter jeg bare på at modtage fragtseddelen og sende computeren, og så håber jeg på at butikken giver mig pengene tilbage.
Avatar billede I8NY Nybegynder
20. april 2011 - 10:01 #5
Computeren blev sendt retur for tredje gang til MM vision og pengene blev returneret - uden de store problemer og i stedet købte jeg en computer i Elgiganten, der virker ...

Måske skulle jeg prøve at samle en computer selv næste gang ....
Avatar billede I8NY Nybegynder
20. april 2011 - 10:07 #6
Ja, det gælder om at få en computer der virkern og hvis man ikke kan få det så, så gælder det om at få pengene retur...