Avatar billede lfcbk Nybegynder
13. marts 2011 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Ej tilslutte PC til mit trådløse netværk

Håber nogen kan hjælpe med et problem som jeg ikke selv er i stand til at løse. Mit datter har en stationær der lige pludselig ikke kan komme på mit trådløse netværk. Hun kan godt koble sig på andre netværk i området, men på mit står den bare og venter på netværket når jeg prøver at forbinde.

Jeg har TDC HomeDuoBox og har været inde i denne og kigge. Jeg kan se at hendes PC ikke fremgår under opsætningen DHCP forbindelser. Har prøvet at oprette hende manuelt med IP og MAC adresse, men det virker ikke. Kan ikke aktivere lease type til aktiv.
Det skal siges at min datters PC ikke har et indbygget netkort, men anvender en USB stick. Hun har WIN XP. Og når jeg kører IPCONFIG fremgår hendes IP adresse og mac adresse. Og som sagt kan jeg hun komme på naboens net, men ikke mit eget.
Håber nogen kan hjælpe og beklager hvis den er postet i forkert område.

mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2011 - 18:16 #1
kryptering? ikke alt i xp kan andet end den gamle kryptering (wep), og hvis du så bruger wpa2, så er det 'no-go'
Avatar billede lfcbk Nybegynder
13. marts 2011 - 18:57 #2
Jeg bruger wpa2 - det jeg bare ikke kan forstå er at det har vikret uden problemer indtil for nogle uger siden.
Avatar billede Thomas_Wandahl Nybegynder
15. marts 2011 - 11:14 #3
Hej,

Tak for din interesse i, hvordan du opsætter din trådløse forbindelse.
Det er naturligvis vigtigt for os, at du får en god oplevelse med din bredbåndsforbindelse, også når du surfer trådløst.
Vi har derfor samlet de bedste og mest anvendte af vores vejledninger med hjælp til trådløst netværk på følgende link:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=14960

Du kan også besøge vores kunde-til-kunde forum på tdc.dk/forum.
Det er en hjemmeside, hvor vores kunder har muligheden for at hjælpe hinanden og dele erfaringer med vores produkter.

Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC