Avatar billede JonaZzz Nybegynder
13. marts 2011 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Notebook cooler, hvilken?

Hej Eksperten,
Jeg er på kig efter en notebook køler, da min bærbar har det med at blive rigtig varm når jeg spiller på den.

Mit prisleje ligger omkring 100-300 kroner, men sætter prisen rigtig højt, så jo billigere, jo bedre!

Har kigget på et par stykker, og har fundet 2 mulige kandidater, men vil rigtigt gerne se flere kandidater!

http://www.stratek.dk/PartDetail.aspx?q=p:2590688;c:36231
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=488207

Af de 2 her, ser den der Zalman, klart ud til at være af langt bedre kvalitet, men er den virkeligt så meget bedre at man skal give dobbelt så meget for den?

(Jeg bor i Hvidovre, så i forhold til pris, så er Komplett et godt bud, så jeg selv kan afhente den, da deres lager ligger i Hvidovre)
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2011 - 16:55 #1
Du skal lige være opmærksom på, at nogle kølere bruge 2 USB stik og så er det jo ikke sikkert at du har ledige USB stik tilbage til f.eks Usb key eller ext. harddisk.
Zalmann er god kvalitet

Men når det gælder virkelig god køling for bærebare, så kig på ChillDesk, disse fungere også som stand.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=694156

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=694157

Alternativ til din hvide Zalmann:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=443840
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
13. marts 2011 - 17:30 #2
Angående de 2 USB porte, det er ikke noget problem. Jeg har en USB-split port, så jeg får 4 ekstra USB porte.

Kan ikke rigtigt se hvilke størrelse bærbar den billige ChilliDisk koster, jeg har selv en 15.4" og det skal gerne passe perfekt.
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
13. marts 2011 - 17:31 #3
Det jeg mente at skrive var selfølgelig hvilken størrelse bærbar den billige ChilliDesk, PASSER til :)
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
13. marts 2011 - 17:51 #5
Hvis du skulle ud og købe en, hvilken en ville du så købe, og hvorfor? Hvor får man mest for pengene?

Lige nu hælder jeg selv til den billige ChillDesk.
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2011 - 18:07 #6
Jeg bruger faktisk den ChillDesk CD-200.
Det er dog mest fordi jeg har det bedst ergonomisk, med at have en lille smule vinkel på maskinen og derved ikke belaster mine håndled osv.
Det er ikke altid jeg har blæseren til at køre, da den HP jeg har pt. klarer kølingen ganske godt selv.
Hvis jeg laver krævende ting, ja så kører den og derved holder jeg bærebarens egen blæser på et minimum af omdrejninger.

Jeg kan klart anbefale den CD-200 og den er helt sikker "stor" i blæser kapacitet i langt de fleste tilfælde. :-)
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
13. marts 2011 - 18:11 #7
Jamen så siger jeg tak for hjælpen, tror jeg køber ChillDesk CD-200'en :)