Avatar billede mbr1988 Nybegynder
13. marts 2011 - 14:06 Der er 10 kommentarer

Ingen kontakt til computerskærm

Hej
Jeg har det problem med min computer, at når jeg starter den, kommer der ikke noget op på min skærm. Det er ikke fordi det er sort skærm, men at der slet ikke er nogen forbindelse.

Det lyder som om min computer starter op normalt, og jeg har indtil problemet opstod ikke haft nogle problemer. Aftenen før problemet opstod, kom der nogle sorte striber hen over min skærm når jeg tabbede imellem desktop og et spil.

Jeg har indtil videre testet følgenede:
Sat min computer til en anden skærm med andre kabler (Gjort på 2 andre skærme), og der er samme problem med at der ikke er nogen forbindelse

Udskiftet grafikkortet (Prøvet med 2 forskellige grafikkort) og der skete ikke nogen forbedring.
Har testet mit grafikkort i en anden computer og det virkede fint.

Har prøvet at fjerne rammene fra computeren. Der kom stadig ikke noget billede på skærmen. (Burde have været en BIOS menu tror jeg).

Har prøvet at tilslutte en anden strømforsyning til min computer, uden forbedring.

Har prøvet uden at have harddisk tilsluttet.

Min computer lyder umiddelbart som om den starter normalt op, og blæseren til CPU'en og grafikkortet kører som de skal.

Lidt om min computer:
Det er en Amilo Desktop LI 3420, hvor jeg har udskiftet grafikkortet og strømforsyningen i den, og er cirka 2½ år gammel.

Min konklusion indtil videre er at det kan være bundkortet som er problemet (har dog ingen måde at teste dette på). Er der nogen som har andre ideer til hvad problemet kan være?

Michael
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 14:51 #1
Hej og velkommen til E....

Det kunne godt lyde som bundkort ja men,
er der onboard grafik på bundkortet også?
Avatar billede mbr1988 Nybegynder
13. marts 2011 - 14:57 #2
Jeg tror ikke der er et onboard grafik på bundkortet. Det var en ret "standard" computer da jeg købte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 15:14 #3
nogle bundkort har disse på men så skal der være et blåt stik på bundkortet man kan sætte skærmen til.
Prøv dette først: Sluk pc og fjern al strøm fra den. Tryk på startknap i 10 sek. genmonter og start op igen.??
Ingen virkning prøv at fjerne bios batteri på bundkort i 10 min. Genmonter og start. Får du billde bliver du bedt om at gå ind i bios og opsætte bootrækkefølge. DVD først og hdd som nr 2.
Avatar billede mbr1988 Nybegynder
13. marts 2011 - 15:49 #4
Jeg fandt det indbyggede grafik i bundkortet, og har fået et billede frem på min computer nu.

Jeg kommer dog ikke længere end det første billede, hvor jeg enten kan vælge mellem

TAB: Switch to post

DEL: Enter BIOS setup

F12: Enter boot menu

Lige meget hvad klikker på kan jeg dog ikke komme længere end dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 16:18 #5
Ærgerligt, for du skulle have været ind i bios, for at sætte onboard grafik til disable.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 16:19 #6
Har du prøvet 2 og 3 fra indlæg #3?
Avatar billede mbr1988 Nybegynder
13. marts 2011 - 16:26 #7
Ja, jeg har haft batteriet ude og 1 time og haft alt strøm fra og holdt startknappen inde i 10 sek.

Tyder dette dog på at det er bundkortet der er noget galt med?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 16:33 #8
Ja det gør det desværre. Om det så er bios eller hvor fejlen ligger kan jeg ikke sige. Men bios er mit bud når du ikke kan få billede fra dit onboard grafik kort.
Avatar billede mbr1988 Nybegynder
13. marts 2011 - 16:37 #9
Okay, så bliver jeg vel nød til at købe et nyt bundkort :(

Kan jeg beholde min CPU? (Det den er ret dyr at udskifte)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 16:46 #10
Jo det kan du.
Er ikke helt sikker, men hvis du vælger samme kort som du har nu kan det tænkes du kan undgå at installere maskinen om.
Hvilken type licens har du?
OEM der følger pc eller en købt version du kan flytte fra pc til pc?