Avatar billede lonerangr Nybegynder
12. marts 2011 - 16:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Restore profile, Thunderbird

Jeg har opgraderet min stationære fra Vista til Win7.

Forinden kopierede jeg profile filen fra Mozilla Thunderbird, for at bruge den som backup efter installation på Win 7.

Jeg har prøvet både at sætte indholdet af profile filen ind i den ny oprettede, og slette den nye for at genindsætte den gamle.

Uanset hvad, får jeg ved opstart besked om at programmet allerede kører.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede double-g Juniormester
13. marts 2011 - 11:10 #1
Prøv at åbne thunderbirdprofilmappen og se om der er en fil der hedder parentlock eller parent.lock

Hvis der gør det så skal den slettes.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
13. marts 2011 - 12:07 #2
Det er der ikke
Avatar billede lonerangr Nybegynder
13. marts 2011 - 12:25 #3
Problemet er løst, dog uden jeg helt forstår hvorfor.

Jeg prøvede igen at rode lidt rundt med profile filen.

Jeg geninstallerede Thunderbird, flyttede den nye profile til skrivebordet, og indsatte min backup. Det hjalp ikke. Slettede den nyindsatte profile, og flyttede den anden tilbage. Den tømte jeg, og kopierede indholdet fra min backup ind i den nye.

Jeg har forsøgt dette masser af gange på forskellig måde uden held, men denne gang lykkedes det pludselig.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester