Avatar billede mduelund Nybegynder
11. marts 2011 - 17:31 Der er 3 kommentarer

SMTP server uden godkendelse til afsending af mail

Hej!

Jeg har en alarm som kan sende e-mails ud ved forskellige handlinger. Men for at den kan det, skal den bruge en IP til en SMTP server samt et portnummer.

Den foreslår selv port 25.
Men jeg har ikke mulighed for at skrive brugernavn og password ind.

Hvilken IP vil i anbefale at skrive ind? Alarmen sidder på en TDC bredbåndslinie.

Michael :)
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 17:44 #1
Du er nødt til at bruge en TDC SMTP server. De har lidt forskellige:

smtp.mail.dk
asmtp.mail.dk
pasmtp.tele.dk

Hvis det ikke virker via port 25, så prøv at skifte til port 587.

Du skriver godt nok det er en IP adresse du skal indsætte men det har jeg nu sjældent oplevet og har faktisk ikke nogle noter om IP til deres SMTP, så håber det er muligt at indsætte ovenstående adresser.
Avatar billede mduelund Nybegynder
11. marts 2011 - 17:57 #2
Super, tak for hjælpen!

Jeg brugte pasmtp.tele.dk på port 25 det virker!

Jeg pinger bare "pasmtp.tele.dk" og får IP-adressen den vej.

God Weekend!
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 18:02 #3
Det var godt det virkede. Havde ikke lige tænkt på den med bare at pinge. Var ude i alt muligt avanceret for at få den IP :o)