Avatar billede hijklm Juniormester
11. marts 2011 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse virker ikke længere?

Jeg har fået et problem med at få min trådløse netforbindelse til at virke. Det plejer at virke fint, men efter strømmen var gået i et stykke tid vil den ikke længere gå på.

Jeg får internet via et Zyxel-modem fra Telenor. Når jeg forbinder en bærbar et netstik, så virker forbindelsen fint. (derfor jeg kan skrive dette)

Men så snart jeg sætter min Linksys WRT54g til, så kommer problemerne:
Forbindelsen bliver synlig, jeg connecter og den er på. Internettet kører fint og man tror der ikke er noget galt. Så genstarter jeg computeren og straks derefter ryger forbindelsen. Jeg kan derefter ikke komme på nettet igen og den står hele tiden og prøver igen og igen at connecte automatisk. Uden held. Den får lige lavet en forbindelse, hvorefter den inden for et par sekunder ryger igen. Og dette gentager sig i en evighed.

Jeg har nulstillet Linksys´en og problemerne kommer selvom jeg ikke piller i nogle af Linksys´ens indstillinger.

Så snart jeg tager netkablet ud af Linksys´en og sætter det i min bærbare, så virker det kablede internet fint.
Har prøvet at slå DCHP fra på Linksys´en, men uden at det hjalp selvom jeg releasede og renewede.
Har prøvet at bridge Zyxel uden at dét hjalp.
Nogle gode løsningsforslag?
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2011 - 16:33 #1
Genstart i 30 sek.
Avatar billede hijklm Juniormester
11. marts 2011 - 17:05 #2
Har jeg prøvet og dét ændrede ikke noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2011 - 17:20 #3
Nu har jeg ikke selv bærbar, men har du ikke to netkort i din maskine der er synligt i enhedshåndteringen (både lan og trådløs)?
Prøv at deaktivere det trådløse og aktiver det igen.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
11. marts 2011 - 17:22 #4
Du skriver godt nok at det var efter at strømmen gik, og ved også godt at routere normalt ikke står af efter et strømsvigt, men kunne dette måske være årsagen? at routeren er stået af?

Har du da prøvet med en anden router? :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 17:26 #5
den zyxel du har fra telenor er ikke kun et modem, men også en router, problemet kan være fordi du tilslutter en anden router så du har 2 på netværket der begge køre dhcp.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2011 - 17:34 #6
Understøtter router fra Telenor så ikke trådløst net også?
Det gør den jeg har fra TDC. Vi kører både med 1 stationær og to bærbare.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 17:45 #7
Det har ikke noget med trådløst netværk at gøre, det har muligvis noget at gøre med at du kobler 2 routere sammen som begge køre en dhcp server, denne skal deaktiveres i den ene.
Avatar billede hijklm Juniormester
11. marts 2011 - 18:22 #8
Jeg har prøvet at slå DHCP fra på Zyxel´en uden at det ændrede noget.

Jeg tvivler på at den trådløse Linksys ikke virker, da der både kommer lys i "wlan" og "internet" på den.
Jeg får som sagt også lokal forbindelse til den, det er kun internettet den er gal med.
Linksys´en står som standard på gateway og ikke router.
Avatar billede hijklm Juniormester
11. marts 2011 - 19:21 #9
Fik jeg nævnt, at når jeg resetter Linksys´en så kan jeg godt komme på nettet trådløst. Men når jeg så genstarter computeren, så får den ikke forbindelse igen.
Den står hele tiden og forsøger at identificere og vil højst lade mig få en lokal forbindelse.

Jeg har også forsøgt at slå DHCP fra på Linksys´en og så ændre dens ip til 10.0.0.3 (Zyxels ip er 10.0.0.1) uden at det gav bonus.
11. marts 2011 - 19:41 #10
Tips: Du skal ændre trådløs KANAL på den trådløse Router/sender.
Der kan være andre trådløse enheder i nærheden som forstyrrer... er set før...
Avatar billede hijklm Juniormester
11. marts 2011 - 20:35 #11
karise_larry: du er genial!! Utroligt, men det var vidst dét der var fejlen.
Så har jeg prøvet så mange tekniske indstillinger og opsætninger og så er det bare kanalen den er gal med.

Send svar for point - for du fortjener dem.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
11. marts 2011 - 22:40 #12
Godt det virker igen ;)
11. marts 2011 - 22:54 #13
Ping...

"Velkendt" problem, nu da der bliver flere og flere trådløse enheder - men stadig samme (få) antal kanaler ...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2011 - 01:10 #14
Ja, men ser ofte det skaber problemer, heldigvis nem at fikse.