Avatar billede henriettec Nybegynder
11. marts 2011 - 15:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

gendan indstillinger for tastatur

Hej
Min datters computer skriver nogle andre bogstaver/tal end dem man trykker på. fx når man trykker y skriver den yn og når man trykker t skriver den tv osv.
Hvordan får vi de oprindelige indstillinger igen?
(har formateret computeren uden det hjalp)
bærbar computer.lenovo

tusind tak!
KH
Henriette
Avatar billede bjk87 Novice
11. marts 2011 - 15:53 #1
Prøv at hold "fn" tasten nede (ved siden af Ctrl tasten) og tryk på "scrLk NmLk" tasten (er vist ovenover tasten F11 mener jeg)
Avatar billede henriettec Nybegynder
11. marts 2011 - 16:34 #2
tak
desværre virker det ikke..
Andre forslag?
scroll lock og num lock er to forskellige taster på den computer
Tak
KH
Henriette
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2011 - 16:34 #3
Velkommen til eksperten.dk

Du skal altid skrive hvilket styresystem det er.
Avatar billede henriettec Nybegynder
11. marts 2011 - 16:44 #4
tak det er windows 7
11. marts 2011 - 19:46 #5
Tyder på HARDWAREFEJL i tastatur delen!

Hvis du eksempelvis starter op i "Fejlsikker tilstand med CMD prompt" og DER taster nævnte kombination og der OGSÅ der er 'fejl' SÅ er det hardwarefejl ...
Avatar billede henriettec Nybegynder
11. marts 2011 - 20:10 #6
Ok og tilgiv min uvidenhed - hvordan gør man så det? (mine teenage sønner er ikke lige tilrådighed :)
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2011 - 21:02 #7
Sluk computeren. Tryk på F8 når pc'en starter INDEN WINDOWS STARTER (windows logo vises) og vælg "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt". Hvis du ikke kan få det til at virke så prøv: http://www.google.dk/search?hl=da&client=opera&hs=leo&rls=da&channel=suggest&sa=X&ei=1356TavhBMu4hAeOtqzvBg&ved=0CBUQvwUoAQ&q=start+i+fejlsikret+tilstand+med+kommandoprompt+windows+7&spell=1

Citat fra #5 "og DER taster nævnte kombination og der OGSÅ der er 'fejl' SÅ er det hardwarefejl ..."
Avatar billede henriettec Nybegynder
14. marts 2011 - 10:18 #8
mange Tak for hjælpen
må finde mig et billigt tastatur!
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 11:51 #9
Husk at lukke hvis problemet er løst
Avatar billede henriettec Nybegynder
17. marts 2011 - 12:28 #10
OK
Hvordan lukker jeg?
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 12:44 #11
Avatar billede henriettec Nybegynder
17. marts 2011 - 13:08 #12
Tusind tak for hjælpen.
Jeg værdsætter det meget.
Må skaffe et billigt tastatur
KH
Henriette
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 14:47 #13
Forstår godt det er svært at finde rundt i, men luk det spørgmål !!
www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede henriettec Nybegynder
10. maj 2011 - 08:51 #14
Jeg kan stadig ikke finde ud af at lukke...
prøver her
KH
Henriette