Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 14:31 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Hotmail account blokeret?

Hej
For 2-3 dage siden skulle jeg ind på min hotmail account. Jeg skrev mit password, men blev automatisk viderstillet til en anden hjemmeside, hvor der stod, at min account er blevet blockeret. Der står, at nogle har været inde på min account og sende spam til alle mulige. Jeg har prøvet at scanne min computer for virus, men Avast fandt intet.
Hvad er problemet?!
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. marts 2011 - 15:22 #1
Det er nok nærmere din hotmailkonto der er blevet hacket. Har du mulighed, så skift snarest password.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 15:35 #2
Jeg har prøvet at skifte kode, men når jeg skriver mit nuværende kodeord, siger den, at det ikke er rigtigt...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 15:46 #3
Så er det fordi den der har hacket din konto har lavet koden om, din konto er tabt, opret en ny.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 15:49 #4
Det giver jo ikke nogen mening. For når jeg i starten går ind på hotmail.com, kommer der et felt, hvor jeg skal skrive min kode. Det gør jeg så. Derefter viderstiller den mig til en ny hjemmeside, hvor der står, at den er blockeret? Hvis min kode var lavet om, ville der have stået, at den var forkert.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 15:52 #5
Det var også lige det du sagde der stod.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 15:54 #6
Men det er også underordnet, er kontoen blokeret, så er den tabt, de åbner ikke for den igen selvom du hiver tåre og hundeøjne frem.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 15:58 #8
Der må sku da være et eller andet, man kan gøre?!
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 16:35 #9
#7 - Jeg forstår ikke helt, hvad jeg skal gøre i starten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 17:24 #10
Hvor går det galt?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 17:32 #11
Der er desværre ikke noget du kan gøre.
siden treatmenice linker til er en side hvor du kan genoprette kontoen hvis du har mistet koden el. nogen har hacket din konto, problemet er at din konto efterfølgende er blevet lukket og alt adgang blokeret fordi den er blevet brugt til at sende spam fra, havde det bare været en som snuste rundt i din post så var der stadig en chance.

Det der også står på siden er at du kan tilføje alternativ kontakt information så i tilfælde af at du mister kode el. bliver hacket, så kan den nye kode sendes til de alternative kontakt informationer du har sat ind, hvis du ikke har sat noget info ind, så kan det ikke gøres efterfølgende.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 17:34 #12
#10 - Der står, at jeg skal klikke på 'account' i windows live startsiden. Men jeg kan ikke rigtig finde det.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 17:35 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 17:35 #14
Det var selvfølgelig en fejl det blev postet som svar.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 17:44 #15
#13 - Man kan ikke få den der kode sendt over mobil i Danmark.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 18:13 #16
Ahva, kan du tilføje et mobil nr. efter at du har mistet koden, lyder ret besynderligt for så kan man køre det samme på andres kontier.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 18:48 #17
#15
Så er det underligt at man kan vælge at få den sendt over mobil?
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 19:12 #18
Man kan godt vælge den i andre lande, bare ikke i Danmark. Prøv selv at tage et kig.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 19:12 #19
#16 - jeg har jo ikke fået koden før?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 20:10 #20
Send en kode til min mobiltelefon
Der sendes en nulstillingskode til din mobiltelefon. Almindelig sms-takst er gældende.
Mobiltelefon:
********87

Angiv din kode
Det kan tage op til 15 minutter at få din kode.

Jo man kan skam vælge den, men koden kommer aldrig...
Avatar billede vejmand Juniormester
11. marts 2011 - 20:23 #21
john >> Ikke fordi jeg ved noget om det, men husker du landekode foran dit tlf.nr.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 20:55 #22
Man kan kun tilmelde nummer ved at sætte landekode foran, så ja, det husker Windows Live.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 21:06 #23
Og ja: nummeret skal være tilmeldt i forvejen.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 21:08 #24
John, da jeg kom ind på siden, kunne man vælge forskellige lande. Der stod ikke Danmark?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 21:29 #25
Har du ikke sat den op FØR du mistede kontoen?
Hvis ikke, så er det ligemeget. Du kan ikke bruge funktionen.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 21:31 #26
Hvad er status så nu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 21:50 #27
Status på hvad?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 21:52 #28
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 22:06 #29
Det er sikkerhedsspørgsmålet..
- Jeg kan ikke rigtig huske, hvad jeg svarede...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 22:23 #30
Så kontakt en agent.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
11. marts 2011 - 23:20 #31
Kan du uddybe det?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2011 - 01:18 #32
ring til microsoft er hvad han mener.

Som jeg nævnede længere oppe, så skal du nok forvente at din konto er tabt, har ikke oplevet at der er blevet genåbnet for en konto igen, da den har været brugt til at sende spam fra.
Du kan ikke selv genåbne den hvis ikke du har indtastet nogle af de alternative kontakt oplysninger inden du mistede koden, da du ikke kan tilføje indformation til en konto der allerede er lukket, så er det for sent.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
12. marts 2011 - 08:59 #33
1) Hvorfor lige microsoft? Man kan vel bare ringe til Windows Live?
2) Men man burde da kunne hacke den tilbage? Det er vel ikke, at hacke andres account? Og ikke illegalt i mine øjne.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2011 - 09:16 #34
Hvis du kan ringe til windows live, så ja dem.
Nej man kan ikke hacke den tilbage, dem der hackede din konto har jo heller ikke adgang til den mere, og de kunne heller ikke hacke den tilbage selvom de virkelig gerne ville.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
12. marts 2011 - 10:26 #35
Jeg kan ikke rigtig skaffe deres nummer..
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2011 - 11:43 #36
helt ærligt
nu er tråden oppe på 37 og der er ingen af de lette løsninger der duer
opret en ny mail konto og via den vej kan du kontakte dem

http://home.live.com/options
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
12. marts 2011 - 11:59 #37
#36 - Den e-mail er jo ikke for sjov? Det er jo ikke bare en mail konto til arto-profiler? Arbejdsgivere kontakter mig via den, og får vigtige mails hver uge via den konto.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2011 - 12:38 #38
næh jeg opfatter den heller ikke som sjov men der er ingen let løsning - i hvert fald er der indtil nu ingen der har den derfor
er mit forslag
du opretter en ny email hos dem og kontakter dem via den nye email - du er ikke den eneste der har vrøvl med deres email

så er du inde i systemet

for ikke så længe siden lukkede de et hav af email også nogle der var aktive - det var så slemt at det var oppe i tv avisen

om det blev løst husker jeg ikke

du kan vel kontakte dine arbejdsgivere med en ny email og bede dem gensende dem du mangler eller der hænger i den lukkede email

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2011 - 12:38 #39
#31
Ja, men det er nemmere hvis du kigger de links der er lagt.
F.eks. dette link: https://windowslivehelp.com/PasswordReset.aspx
Hint: "Hvis den ovenstående mulighed ikke er tilgængelig eller ikke virker af en eller anden grund, kan du kontakte en agent ved at klikke på knappen nedenfor."
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
12. marts 2011 - 21:46 #40
Jeg har lige givet mit nummer til Windows Live. Nu venter jeg skam bare på en sms fra dem.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. marts 2011 - 00:20 #41
#37
Der er ingen af os der tror kontoen er for sjov.

Men som jeg nævnede tidligere, bliver din konto hacket og derefter lukket pga spam, så er kontoen tabt.
Med alle de brugere de har, så har de ikke tid til at sidde og verificere hver enkelt bruger der vil have genåbnet deres hacket konto.
Det korte svar var derfor, opret en ny.

Jeg har selv været ude for det med min gmail, der var mistanke om at kontoen var blevet hacket, bum, så var den konto tabt, og jeg kunne græde alt det snot jeg ville, men den ville ikke blive genåbnet, det var mit ansvar at sørge for at min adgangskode er sikker nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 07:46 #42
#40 Du kan vente længe, for den sms får du aldrig.

Venter nemlig stadig på den jeg bad om kort før #20 !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 07:47 #43
Derfor: Gør som foreslået og kontakt en agent.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
15. marts 2011 - 17:26 #45
#44
Det nytter ikke noget, at du bliver ved med at sende det link. Jeg har skrevet tidligere, at jeg stadig ikke kan huske mit "Security Answer".
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2011 - 20:20 #46
"Det nytter ikke noget, at du bliver ved med at sende det link"
Treatmenice har sendt 4 forskellige:
1. explore.live.com/windows-live-security-recover-account-using?form=WWLMCNA&publ=WLNEWS&crea=NSLR_CIMS003257__DA-DK_39761

2. explore.live.com/windows-live-security-single-use-code-using

3. home.live.com/options

4. windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=6ea0c7b3-1473-4176-b03f-145b951dcb41

Jeg gentager lige hvad jeg skrev i #39: det er nemmere at hjælpe hvis du kigger de links der er lagt.
Hvis du stadig ikke mener den hjælp der er lagt for dagen er nok, ja så er der absolut intet at gøre!
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. marts 2011 - 22:09 #47
der var her for nogle måneder siden.. hvor microsoft lavet en kæmpe brøler og om til at slette utallige antal danske hotmail brugere..

du skal blot skive en mail til dem.. eller ringe (82333100)

http://hotmail.com
Avatar billede jigoro Nybegynder
06. april 2011 - 16:49 #48
hvad er deres mail?? for jeg sidder med samme problem jeg har bare glemt mit pass
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2011 - 17:42 #49
Kig nu de links :)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 08:07 #50
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
24. april 2011 - 09:27 #51
UTROLIGT!!
- Jeg prøvede at logge på tilfældigt, og jeg kunne komme ind på den. Flere hotmail-accounts er tilsyneladende blevet hacket af nogle iranske hackere. Så de fik det oppe at køre igen!
- Ellers mange tusinde tak for hjælpen!
Avatar billede mjs87 Nybegynder
15. juni 2012 - 21:31 #52
Hej med jer, læste lige jeres tråd.

- jeg har glemt min kode til min hotmail account, og har nu prøvet så mange gange at den er blevet blokeret, hvad kan jeg gøre?
den spørger efter mit "sikkerheds svar" men det er så mange år siden jeg oprettede den, at jeg ikke længere kan huske det.

er der noget man kan gøre?
varme hilsner fra Marion