Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 22:31 Der er 28 kommentarer

Jeg kun godt tænke mig at der blive vist "ID"

det er sådan at jeg har lavet et log ind system. men det er sådan at der ikke vise din "ID" som jeg har fået lavet ind i databasen. hvordan gør jeg sådan at det kommer kan komme til virker.
jeg kun godt tænke mig hvis man kan at den skal side kan sig sådan her ;

/?s=sidenavn=idxxxxx eller sådan

sidenavn mener jeg så f.eks forum eller andet.

kan man gør det sådan?

Takker til dem som gider hjælp mig. :)
Avatar billede majbom Novice
10. marts 2011 - 22:40 #1
er det id'et på brugeren i databasen?
Avatar billede swiatecki Novice
10. marts 2011 - 22:42 #2
Jeg forstår ikke lige dit spørsmål, uddyb gerne.

men din URL /?s=sidenavn=idxxxxx duer ikke, det skal være /?s=sidenavn&id=xxxxx
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 22:44 #3
jeg har lavet det her ind i databasen

Kalder den "users"
id    username    password
Det er alt hvad jeg har derind.
Avatar billede majbom Novice
10. marts 2011 - 22:49 #4
og hvad vil du så gerne?

hvad skal der ske?

og hvornår / hvordan skal det ske?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 22:50 #5
/?s=sidenavn&id=xxxxx

ja det er sådan jeg mener .
Avatar billede repox Seniormester
10. marts 2011 - 22:51 #6
Det nytter ikke noget at ignorere mig - du har i skrivende stund 16 åbne spørgsmål som du skal reagere på - nogle har du endda blot efterladt! Du er enormt utaknemmelig!
Avatar billede phoenix93 Nybegynder
10. marts 2011 - 22:53 #7
Jeg har forstået det som om du vil lave en bruger og du ikk vil have URL'en til at vise den ID som du giver brugeren?

Hvis det er tilfelt er det fordi du bruger 'GET' i din html form.
Du skal bare skifte det ud med 'POST' og det samme i din PHP kode så din kode der for infomation hedder:
$_POST['id']; isted for $_GET['id']; det skulle gærne kunne gører det.

Hvis det ikk er tilfet må du maget gærne prøve og uddybe problemet lidt mere.

ps. Unskyld for min dårlig stavning men er ordblind..
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 22:53 #8
#6
Undskyld jeg har over set dig , men der er bare ingen som gør at jeg kan luk dem eller sådan ..
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 22:54 #9
#7
Hjalte Jeg keneder dig IRL!. det er Jesper p fra efterskolen.
Avatar billede majbom Novice
10. marts 2011 - 22:57 #10
du må prøve at forklare dig noget bedre - jeg forstår ikke hvad du vil - og så bed dem der har hjulpet om at smide et svar, så du kan få de åbne afsluttede lukket!
Avatar billede phoenix93 Nybegynder
10. marts 2011 - 23:10 #11
Heej Jesper!
Ring lige til mig så hjælper jeg dig igemmen det.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 23:12 #12
#10 det gør jeg i morgen når jeg er kommet hjem fra skole. :)

#11
Hej hjalte kan du ikke hjælp mig via teamviewer i morgen?
Avatar billede phoenix93 Nybegynder
10. marts 2011 - 23:23 #13
Jeg har det ikk lige pt på computeren men kan altid download det.
Jeg har tid imorgen efter kl 5.
Har noget exame i PHP og MySQL databaser.. -.-' xD
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2011 - 00:31 #14
<ole>

En eller anden har vist lige vist BokY, at der er noget, der hedder en PC. Han har de seneste par dage bombarderet Eksperten med dårligt formulerede spørgsmål, som alle tyder på manglende tålmodighed til at sætte sig ordentligt ind i det, han gerne vil kunne - og manglende lyst til at investere tid i at læse og ikke mindst tænke over de svar/kommentarer, han får.

Den slags flakser fra tid til anden støjende rundt i en periode. Det har de gjort, siden Eksperten begyndte - og det slipper man nok aldrig helt for  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 07:33 #15
iorden hjalte. du skriver bare til mig via facebook!
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 07:36 #16
jeg takker jer alle sammen, jeg fandt en video i nat.. :) hvor jeg lærer en del om det. :)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 07:44 #17
den som svar mig første eller komme med et svar så få jeg luk den her!
Avatar billede repox Seniormester
11. marts 2011 - 08:00 #18
#14
Fred være med at vi støder på de uheldige elementer der dukker op fra tid til anden - det jeg er allermest træt af er netop at disse kan anvende en spray'n'pray teknisk med deres spørgsmål i en totalt ukontrolleret mængde, kun begrænset af deres mængde af point.

Der burde være form for begrænsning på antallet af åbne spørgsmål, så brugerne tvinges til at tage stilling til uafsluttede emner.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. marts 2011 - 08:32 #19
#18: Enig, 2-3 maksimalt oprettede spørgsmål burde være grænsen.
Avatar billede majbom Novice
11. marts 2011 - 08:37 #20
smid du bare et svar selv, så er der da en chance for at du har styr på hvem der skal have point!

det bliver dælme fedt når den co-admin-side kommer på benene!
Avatar billede repox Seniormester
11. marts 2011 - 09:01 #21
#19
Jeg har i princippet ikke noget imod hvis det var flere, men med de typer vi er stødt på her på det sidste, så er det desværre vist en nødvendighed.

#20
Han er skam i gang: http://www.eksperten.dk/spm/933642#reply_7747593
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2011 - 12:30 #22
Han har måske slet ikke gang i mere. Jeg skulle lige se, hvormange åbne tråde, han egentlig havde kørende, men kom til denne profil:
    http://www.eksperten.dk/profil/BokY

Stakkels børnene på Arto. Det er zq nok dem, der må tage slæbet herfra  :D
Avatar billede repox Seniormester
11. marts 2011 - 12:34 #23
Well, good riddance...
Avatar billede majbom Novice
11. marts 2011 - 12:48 #24
mice one!
Avatar billede majbom Novice
11. marts 2011 - 12:48 #25
nice even
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2011 - 13:56 #26
I virkeligheden er det jo dybt tragisk. Hans opførsel på E er formodentlig kun et symptom på en udbredt mangel på socialisering. Hvad i alverden får dog forældre til at skide på deres afkom i dén grad. Både han selv og hans omgivelser skal formodentlig leve med et livslangt, socialt handicap  :o|
Avatar billede repox Seniormester
11. marts 2011 - 14:08 #27
Tja, det er vel en tendens som breder sig - som sagt, så er det jo ikke første gang vi støder på typer som ham; og det er heller ikke den sidste...

Jeg har et fritidsjob hvor jeg støder på mange af disse typer i nattelivet; det er grotesk at se hvordan de nye generationer forpurres over tid med disse dårlige sociale egenskaber. Indrømmet, mine sociale egenskaber er ikke værd at prale af, men det er trods alt en selvvalgt egenskab der bunder ud i den adfærd jeg støder på i de forskellige fora (både på og udenfor nettet). De nye generationers sociale arv stinker langt væk af forkælelse og manglende interesse for deres vel og ve fra deres forældre.

Ak ja, jeg håber dælme ikke jeg fejler lige så groft; så kunne jeg sq lige så godt have meldt lillemor og jeg til 'De unge mødre'...
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2011 - 14:27 #28
Unger kan ikke spolleres med kys, kram og kærlighed. Det er til gengæld ikke udtryk for kærlighed, hvis de aldrig får at vide, når de synger falsk eller tegner skidt.

Det er en forbrydelse at sende dem ud i samfundet i den tro, de kan det hele og ikke behøver bruge energi på resten - og vel at mærke en forbrydelse, der er langt værre end at voldtage små, uskyldige egernbørn!