Avatar billede emlau Nybegynder
10. marts 2011 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pc til tv hdmi til dvi? vga til dvi?

Hey i super kloge mennesker :-)

Jeg er blevet forelsket i "Boxee", men vil gerne prøve den "gratis" version på pc inden jeg køber den.

Jeg har et ældre Loewe 37" lcd med ekstern harddisk, det hedder en "signalbox" Den har vga, dvi in og output + et par andre muligheder (tror jeg). Så har jeg en nyere, men billig bærbar, dog med hdmi :-) hvorpå Boxee er installeret. Jeg vil så tilslutte en ekstern harddisk med en film og musik jeg har taget backup af ;-)

Jeg er blevet lidt i tvilv om bla. lyd hvis jeg køber et "hdmi til vdi" kabel? Hvad siger i?

Link til en box der er til salg på ebay, der er billeder af de forskellige ind og udgange.

Hjælp!!!!!

Mvh. Ronnie
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 16:06 #2
Der er ikke lyd i et DVI kabel så det er du  nødt til at føre ved siden af. Men du slutter bare et HDMI->DVI kabel og et audiokabel mellem pc og tv så burde du være kørende.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 16:08 #3
Glemte at svare på delen med VGA men VGA er ikke at foretrække frem for HDMI/DVI da kvaliteten er noget dårligere.
Avatar billede emlau Nybegynder
11. marts 2011 - 17:52 #4
hmm. tak for svaret :-) har nu googlet mig til, at boxee ikke fungerer med DVI til HDMI kabel :-(. Det er bare HERRE ØV!!

Jeg må finde et alternativ, desværre!

Jeg er også led ok ked af, jeg ikke har dvb-c tuner i tv ét, men har sgu ikke lige 40 k. der står "nyt tv" på :-(.

Kan man "bygge" et medie center med boxee software, en dvb-c tuner og harddisk?

Har du tjekket linket? for at se om der er andre, bedre muligheder for tilslutning?

http://cgi.ebay.co.uk/Loewe-Xelos-5255-LCD-Television-AV-Signal-Box-v6-xx-/200582137370?pt=LH_DefaultDomain_3

(Billederne lidt nede på siden)

Mvh. Ronnie
Avatar billede emlau Nybegynder
25. marts 2011 - 06:38 #5
Ok denne er ved at være gammel! Og jeg er blevet klogere takket være dig "Mikey". Jeg skal vist leve med ikke, at være på nettet eller købe mig et nyt tv :-)

Smider du et svar, til point så jeg kan lukke den?

Mvh. Ronnie
Avatar billede emlau Nybegynder
09. april 2011 - 10:28 #6
Så æder jeg dem selv :-(