Avatar billede samurizer Nybegynder
10. marts 2011 - 19:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Klon mappe til mange pc´er på lan

Hej Eksperter.

Jeg står for at skulle holde et lille lan for nogle elever. Her til, skal jeg havde installeret en række spil på 30 computere.

Jeg kunne selvfølgelig gå rundt og installere spillet på hver computer...

Det jeg leder efter er en måde at flytte en mappe (hvor jeg har spillene liggende i) over på alle computerne.

(*alle spil er gratis spil. for.eks http://en.wikipedia.org/wiki/Soldat*)
Avatar billede pstidsen Novice
10. marts 2011 - 19:38 #1
Hvor meget fylder mappen?
Avatar billede samurizer Nybegynder
10. marts 2011 - 20:33 #2
alle spil er ikke 100% fundet i nu. men forventer max 10-15gb
Avatar billede pstidsen Novice
10. marts 2011 - 21:07 #3
Ved ikke om det kan bruges, men du kunne komprimere til en ZIP mappe og uploade på www.gupl.dk (eller dit eget webhotel (hvis du har et) el.lign.). På hver pc downloader på filen og pakker den ud og vupti har du mappen på de andre pc'er.

Kan det bruges?
Avatar billede samurizer Nybegynder
10. marts 2011 - 21:22 #4
Jeg håbede lidt på en måde hvor jeg ikke skulle ud til alle computerne, hvor jeg kunne klare det fra min egen pc. evt hjemmefra. så det er klar når vi kommer.
Avatar billede pstidsen Novice
10. marts 2011 - 21:29 #5
Det tror jeg ikke jeg har en løsning på, men det tager altså også kun 1 minut det der...

Har prøvet via. min vens webhotel (som jeg har adgang til), men så vil den køre programmet, og så er vi jo ligevidt.. Ingen forslag herfra.
10. marts 2011 - 21:32 #6
Kan du "se" PC'erne over netværket ?

\\PC1\c$
\\PC1\"DeltMappe"

???

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede samurizer Nybegynder
10. marts 2011 - 21:54 #7
jeg kan se dem på netværket. Og de har alle XP, jeg køre dog win7
10. marts 2011 - 22:04 #8
Du har vel en 'masterPC' hvor spillet/mappen ligger på nu ?

Dum *.CMD file der én for én

XCOPY /S /E /Y "TargetMappe" \\PC01\"ØnsketDeltMappePC1"
XCOPY /S /E /Y "TargetMappe" \\PC02\"ØnsketDeltMappePC2"
XCOPY /S /E /Y "TargetMappe" \\PC03\"ØnsketDeltMappePC3"

osv ???

Måske bruge denne
www.runtime.org/shadow-copy.htm
i en slags BATCH mode ?
Avatar billede samurizer Nybegynder
10. marts 2011 - 22:24 #9
Tak for tipsne. må lige kigge på shdow-copy når jeg er mere frisk i morgen.
13. august 2011 - 12:50 #10
(Er det blevet "morgen" nu ???)
Avatar billede samurizer Nybegynder
13. august 2011 - 13:19 #11
Vi fandt ikke noget der virkede, da skolens system stort set havde låst os ude, så vi endte med at gå rundt med eksterne hardiske. men tak for alle svarende.
Avatar billede samurizer Nybegynder
13. august 2011 - 13:20 #12
Da ingen har skrevet et "svar" lukker jeg denne tråd
Avatar billede pstidsen Novice
13. august 2011 - 16:05 #13
Normalt ligger man kommentarer selvom det er løsningsforslag. Hvis det så er noget du rent faktisk kan bruge, så beder du om et svar til acceptering. Grunden til at man ikke bare smider rundt med "svar", er at det markerer spørgsmålet med en gul bold i oversigten og det kan medvirke til at brugere der kunne have løst problemet, springer det over.