Avatar billede Vivivroue Nybegynder
10. marts 2011 - 01:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bygge Joomla templates. Hvad er mest brugt?

Hejsa.

Jeg er ved at overbevise min underviser om at Joomla templates meget sjældent bliver lavet helt fra buden i f.eks. Dreamweaver.

Er der nogle der kan bakke den teori op? Jeg har ikke kunne finde nogle data omkring dette emne.

Personligt laver jeg mine templates i Artisteer, og det er jeg meget tilfreds med, selvom koderne den "spytter ud" kan være lidt mystiske. Med en solid html og css viden, synes jeg ikke det er svært at lave en template fra Artisteer overskuelig. Jeg mener bare at templates programmer er det mere effektive, og mindre tidskrævende, hvilket giver tid til flere kunder. Hvad siger I?
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. marts 2011 - 02:14 #1
Jeg laver altid mine webdesigns og skabeloner helt fra bunden. For mig virker det forkert at tage udgangspunkt i noget eksisterende og så tilpasse sin kundes behov til dette. Jeg laver et grafisk webdesign i Illustrator eller Photoshop som jeg får godkendt af kunden og bagefter omsætter jeg det til en skabelon. Det giver mig mange gange nogle tekniske udfordringer, og det tager længere tid at bokse med detaljerne, men det gør webdesignet mere unikt og professionelt. Men på grund af den ekstra tid jeg bruger kan jeg, så heller ikke lave det til 2-3000 kr., som nogle gør :-)
Avatar billede Vivivroue Nybegynder
10. marts 2011 - 09:09 #2
Hvem siger at man tager udgangspunkt i noget eksisterende bare forbi man bruger en template program?
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. marts 2011 - 13:29 #3
Sådan forstod jeg det bare, da du sagde at det ikke var som at lave det fra bunden. Og hvis det er mindre tidskrævende, så må der var nogle ting man springer og lader programmet styre. Så derfor kan man vel sige, at man tager udgangspunkt i noget eksisterende, hvad enten det er nogle templates i programmet eller nogle enkelte elementer. Men det er måske forkert?
Avatar billede Vivivroue Nybegynder
09. juni 2011 - 11:56 #4
point?