Avatar billede Tunpe Nybegynder
09. marts 2011 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker Virtual Box ?

Skåret ud i pap og bøjet i neon, for jeg er en tumpe

Tunpe
Avatar billede Vandreren Novice
09. marts 2011 - 16:30 #1
Med VirtualBox kører man et styresystem i et virtuel miljø, der kun findes "indeni" VirtualBox. Det vil sige, at man praktisk talt kan køre et styresystem som et program på et andet styresystem, fx. køre Windows XP på Windows 7.

1. Brug VirtualBox til at oprette en virtuel maskine, der passer til det styresystem, du ønsker at installere.

2. Opret en harddiskfil, hvis størrelse svarer til dine pladskrav.

3. Load en installationscd (enten direkte fra et CD/DVD-drev eller fra en iso-fil) og installerer styesystemet på den virtuelle maskine.

Det er mere simpelt end det lyder. :)
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
10. marts 2011 - 06:32 #2
Tan Vanderen. Vil du have points ...
Avatar billede Vandreren Novice
10. marts 2011 - 11:24 #3
Svar.