Avatar billede soag Nybegynder
08. marts 2011 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd til TV via HDMI

Hej

Jeg har købt mig en ASUS X52J bærbar PC med HDMI udgang. Når jeg slutter det til mit TV (Sony Bravia KDL 32EX500) med HDMI kabel, er det kun billedet og ikke lyden, som kommer ud gennem fjernsynet. Lyden spiller bare videre gennem computerens højtalere.

Kan dette være en indstilling, jeg kan ændre, eller skal jeg bare acceptere, at jeg skal have et ekstra lydkabel fra PC til TV?

På forhånd tak,

M
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 13:07 #1
Der skulle gerne være lyd med over HDMI kablet. Du skal bare ændre hvad output du vil bruge. Hvis du f.eks lige hurtig tager din hørebøffer fra, så er der garanteret lyd på fjernsynet.

Ellers skal du højreklikke på lydenheden i proceslinjen og tryke afspildningsenheder. Her skal du vælge dit fjernsyn og set den default enhed.
Avatar billede soag Nybegynder
08. marts 2011 - 13:14 #2
Det virker! Tak for det :)

Læg et svar.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 13:15 #3
Dejligt svar
Avatar billede dosdesign Juniormester
03. august 2011 - 22:19 #4
Det virker ikke her øv, men før var der ingen lyd nogen steder, så satte jeg den til standard på speakers og så kom der lyd ud af pc, men ikke tv, så satte jeg den som standard på tv og så kommer der ikke lyd ud nogen steder
Avatar billede dosdesign Juniormester
03. august 2011 - 22:27 #5
ok nu har jeg fundet ud af noget, jeg valgte tv som standard enhed men det virkede ikke før jeg tog hdmi stik ud fra hdmi1 port i tv til hdmi2 så var der lyd (men ikke på pc - ok men det plejede at være i både tv og pc førf) + kan det passe man så nu hver gang man ser tv fra pc skal vælge lyd fra standard på pc til tv ??? Kan man ikke engang hører på tyv og pc samtidig, bruger jo tit youtube på tv ved gæster som vil høre musikvideoer og så min subwoofer til pc spiller samtidig med tv ??