Avatar billede donandres Nybegynder
08. marts 2011 - 12:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

cronjob

hej eksperter

kan i hjælpe mig med at lave en cron job commandline som vil tage backup af ftp-roden og mysql-databasen hver nat kl 00, og sende det til en ekstern ftp-server?

(ved ikke noget om hvilket programmeringssprog der bruges til cron jobs - så beklager hvis spørgsmålet er havnet i den forkerte tråd)
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
08. marts 2011 - 15:25 #1
her er et link til en side med et eksempel på backup til ftp og dump af mysql databaser.

http://www.cyberciti.biz/faq/linux-unix-autologin-cron-ftp-script/
Avatar billede donandres Nybegynder
14. marts 2011 - 06:24 #2
jeg har kigget på linket, men er ikke kommet nærmere. Jeg har forsøgt at lave en php-fil med en commandlinie, men cpanel på meebox.net vil ikke godtage den.

så jeg lukker og forsøger et andet sted