Avatar billede McSmokes Nybegynder
08. marts 2011 - 10:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vurdering af grafikkort i bærbar

Kigger lidt på ny bærbar i øjeblikket. Har været på deviltech og finde nedenstående bærbar. Den koster 7270,46 DKK. Synes det ser rimelig lovende ud, MEN ødelægger grafikkortet den overordnede ydeevne? har været på http://www.videocardbenchmark.net/, men kan ikke finde kortet. ydermere er jeg ikke klar over hvad jeg skal vægte tungest af computer hardware.

Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie [+39€]
Betriebssystem: kein
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2720QM / 6MB L3 Cache, 2.20GHz - 3.30GHz Turbo Modus [+159€]
xSpeicher: 6 GB - 1 x 4096 MB 1x 2048 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+79€]
Grafikkarte: nVIDIA® Optimus Technologie! nVIDIA® GeForce® GT540M mit 1GB Videospeicher
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA [+19€]
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 10:10 #1
grafikkortet er her.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

Grafikkortet ligger i middelklassen
Avatar billede Besir Novice
08. marts 2011 - 10:15 #2
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2011 - 10:51 #3
NVIDIA GeForce GT540M er et Class 2 kort og det er lysår under de grafikkort der er kategoriseret som Class 1 kort.

Hvis du skal bruge den til lidt krævende spil, så vil jeg anbefale dig, at kigge efter en bærebar med minimum et Gforce GTX 285M eller et Gforce GTX 460M grafikkort.
Eller hvis det er ATI grafikkort, så minimum et Radeon HD 4870.
Avatar billede McSmokes Nybegynder
08. marts 2011 - 11:38 #4
tak for uddybningen haverslev. vil nemlig gerne kunne køre lidt tungere spil og programmer
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2011 - 11:47 #5
Nu ved jeg ikke hvorfor du kigger på /www.deviltech.de/ og om det skal være en maskine fra den side eller and DE side og om det skal være en 15,6" osv.
Men du kunne jo prøve at kaste et blik på denne model:
ASUS G73SW TZ134V - 17,3" med Core I7, 8Gb ram, Fuld HD, NVIDIA GeForce GTX 460M osv.
Avatar billede McSmokes Nybegynder
09. marts 2011 - 20:40 #6
Det er ikke fordi det skal være fra deviltech overhovedet.  Søger som alle andre efter at få mest for pengene.

Den ovenstående laptop med de specs er rigtig god, men mangler et ordentligt grafikkort, og er irriteret over at den samme laptop koster 3000 mere bare ved at opgradere grafikkortet.

Den ovenstående computer du foreslår er nice, men 11.500 er lidt over mit budget.
Avatar billede haverslev Novice
09. marts 2011 - 21:43 #7
Sådan er det desværre med bærebare maskiner, enten har de en rigtig god processsor og et knap så godt grafikkort, eller en knap så krafitg processor og et godt grafikkort.

Et par "kompromis" forslag:

MSI 15,6"
Den har samme grafikkort som Asus maskine, men "kun" en Core I5-460M på 2,53Ghz (boost 2,8Ghz):
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4304873

MSI 17"
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=791021

Dens grafikkort, som faktisk er bedre en det der er i Asus`en og MSI 15,6" maskinen:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html
Avatar billede McSmokes Nybegynder
10. marts 2011 - 18:36 #8
Mange tak for hjælpen. Jeg overvejer sagerne. Ellers må jeg tømme sparegrisen. Hvis du smider et svar er pointene dine.
Avatar billede haverslev Novice
10. marts 2011 - 19:18 #9
Selv tak :-)